Grupa Ubezpieczeniowa Europa zaznacza, że do sukcesów zaliczyć należy zwłaszcza sprzedaż perspektywicznych linii biznesowych - ubezpieczeń dla MSP i leasingu - tutaj wzrost w ciągu roku sięgnął aż 25 proc.
Firma, obchodząca właśnie 20-lecie działalności, wypracowała w 2014 r. prawie 1,7 mld zł składki przypisanej brutto i osiągnęła 96 mln zł zysku. Strategia Europy, opierająca się na wysokiej specjalizacji i innowacjach przynosi od wielu lat bardzo wymierne efekty. W 2014 r. Towarzystwo Ubezpieczeń Europa S.A. sprzedało polisy za 904 mln zł (wg MSR i PSR), tj. o prawie 30 proc. więcej niż w poprzednim roku, osiągając przy tym 137 mln zł zysku. Towarzystwo Ubezpieczeń na Życie Europa S.A. wypracowało 770 mln zł składki przypisanej brutto wg MSR (i odpowiednio ponad 1 mld zł wg PSR), zarabiając niemal 26 mln zł.
Jacek Podoba, prezes Grupy Ubezpieczeniowej Europa, komentując wyniki swojej firmy zaznacza, że w ciągu dwudziestu lat Europa przeszła długą drogę, od rynkowego debiutanta do eksperta relacji z sektorem finansowym, a w szczególności z bankami. W tym czasie stworzyła też wiele nowych linii biznesowych wykraczających poza ten sektor. Bardzo silne i konsekwentnie budowane kompetencje procentują dziś umiejętnością tworzenia innowacyjnych produktów ubezpieczeniowych i doboru skutecznych kanałów dystrybucji. W minionym roku podpisaliśmy ponad 300 umów i aneksów na dystrybucję ubezpieczeń.
W jego ocenie przykładem wiodącej pozycji rynkowej jest zbudowana zaledwie w kilka lat oferta dla małych i średnich firm, która dziś wypracowuje bardzo duże wzrosty. Spółki majątkowa i życiowa ponownie zwiększyły przypis z ubezpieczeń dla MSP aż o 25 proc.
- Systematycznie modyfikujemy naszą ofertę. Rynek jest bardzo dynamiczny i naszym zdaniem nie można powoli wdrażać produktów. Stawiamy na innowacje, więc nasza oferta potrafi się istotnie zmieniać co kilka miesięcy lub nawet tygodni – wyjaśnia Jacek Podoba.