Reklama
Rozwiń
Reklama

Lawina skarg na ubezpieczenia elektroniki

Pierwszy pełny rok działalności rzecznika finansowego pokazał, jak potrzebna była ta instytucja. Eksperci rzecznika przyjęli ponad 19,5 tys. wniosków o interwencję i postępowanie polubowne.

Aktualizacja: 10.04.2017 20:55 Publikacja: 10.04.2017 20:03

Rzecznik finansowy podsumował swoje działania w 2016 roku. Większość skarg, która do niego wpłynęła, bo aż 13 tys., dotyczyła działalności ubezpieczycieli, a 4 tys. wniosków – sektora bankowo-kapitałowego. Aż 2388 dotyczyło nowej formy pomocy rozwiązywania sporów w ramach postępowania polubownego. Tu również dominujące (79 proc.) okazały się sprawy związane z ubezpieczeniami.

– Widać, że klientom zależy na szybkim i tanim rozwiązaniu ich problemów. Liczymy, że instytucje finansowe będą chętniej wykorzystywały taką możliwość uniknięcia sporu sądowego – mówi Paweł Zagaj, zastępca rzecznika finansowego, nadzorujący Wydział Pozasądowego Rozwiązywania Sporów.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Ubezpieczenia
Minorowe nastroje ubezpieczycieli. Wierzą w AI, ale zagrożenia przeważają
Materiał Promocyjny
Bank Pekao uczy cyberodporności
Ubezpieczenia
mStłuczka w mObywatelu już działa. Wiemy, ile szkód kierowcy zgłosili tą drogą
Ubezpieczenia
PZU odświeża i rozszerza ofertę ubezpieczeń na życie i zdrowie
Ubezpieczenia
PZU ma nowego prezesa. Jak długo pokieruje nim Bogdan Benczak?
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Ubezpieczenia
Koniec konklawe w PZU. Spółka ma nowego prezesa. Teraz Bogdan Benczak
Materiał Promocyjny
Transformacja energetyczna: Były pytania, czas na odpowiedzi
Reklama
Reklama