W przypadku klientów ubezpieczycieli największą grupę (44 proc.) stanowią osoby niechętnie polecające swojego ubezpieczyciela innym, zaś w przypadku klientów banków największa grupa to osoby neutralne (38 proc.). Jednocześnie wśród klientów banków znacznie większą grupę, o blisko 10 punktów procentowych, stanowią adwokaci marki, którzy są skłonni polecać ją potencjalnym klientom.
Według autorów badania, większą skłonność do polecania usług banków można wytłumaczyć częstszymi kontaktami klientów z bankiem niż z ubezpieczycielem, a tym samym lepszą znajomością banków przez klientów. Jakość usług towarzystw ubezpieczeniowych klient może sprawdzić dopiero w sytuacji wystąpienia szkody, co już samo w sobie jest sytuacją negatywną.
Badanie „Wizerunek i komunikacja banków" zrealizowano techniką CAWI na próbie 605 internautów, a badanie „Wizerunek i komunikacja towarzystw ubezpieczeniowych" (również metodą CAWI) na próbie 357 internautów.