Jak kupić lojalność?

Uniqa walczy o lojalność klientów. Chce ich przywiązać do siebie uruchamiając w nowej odsłonie program BonusClub gwarantujący korzyści zarówno dla klienta, jak i agenta.

Publikacja: 23.07.2014 14:19

– W nowym Uniqa BonusClub klientom dajemy coś więcej niż tylko ubezpieczenie, w myśl haseł: Więcej zniżek! Więcej bezpieczeństwa! Więcej ubezpieczeń! Agentom z kolei przekazujemy narzędzie pomagające promować pełną gamę ubezpieczeń, a dodatkowo uruchamiamy atrakcyjny model premiowania za pozyskiwanie nowych uczestników - mówi Bartosz Słupski, dyrektor Departamentu Zarządzania Relacjami z Klientem Uniqa.

Firma zaznacza, że popularność programów lojalnościowych wśród Polaków nie słabnie od kilku lat. Jak wynika z zeszłorocznego badania instytutu ARC Rynek i Opinia (Monitor Programów Lojalnościowych, źródło: ARC Rynek i Opinia, Monitor Programów Lojalnościowych, październik 2013) ponad połowa z nich przyłączyła się do przynajmniej jednego z kilkuset programów. Nagradzanie i premiowanie klienta to wciąż jeden z najskuteczniejszych sposobów na przywiązanie go do produktów danej marki.

– Aby program był atrakcyjny dla klienta musi być łatwy i przejrzysty. Bardzo istotne, by katalog oferowanych bonusów był ciekawie skonstruowany, tak by każdy z uczestników mógł w nim znaleźć coś dla siebie. Klient jest zbyt ważny, by obdarowywać go błahymi nagrodami, czy kusić nierealnymi wielkim wygranymi. On oczekuje korzyści tu i teraz – mówi Bartosz Słupski.

W nowym programie Uniqa poszerzyła zakres ubezpieczeń kwalifikujących do programu. W zależności od sumy opłaconych składek ubezpieczeniowych, uczestnicy otrzymują jeden z trzech pakietów: Bonus, BonusPLUS, BonusEXTRA. Każdy z nich zawiera zniżki - odpowiednio 5 proc.,10 proc. lub 15 proc. na ubezpieczenia Twój DOM Plus oraz komunikacyjne.

Wszyscy klubowicze dostają gwarancję utrzymania ceny w OC komunikacyjnym. Na powitanie UNIQA wysyła im zestaw startowy z poradnikami i przydatnymi drukami oraz kilka niespodzianek. Klienci mogą śledzić informacje nt. swoich pakietów korzyści w specjalnym serwisie www.uniqabonusclub.pl. Znajdą tam również informacje o trwających konkursach oraz porady dotyczące bezpieczeństwa. Tylko na platformie można wybrać usługi z oferty bonusowej pomocy assistance Uniqa BonusClub. Klienci pakietów BonusPLUS i BonusEXTRA mają możliwość skorzystania z produktów assistance stworzonych specjalnie na potrzeby programu, a są to: Rowerowa frajda, Zadbany pupil, Beztroska podróż, Zdrowe podejście, Udokumentowana pomoc, Spełnione życzenia.

Partnerem spółki jest Europ Assistance Polska. Firma podkreśla też, że pomyślała o sprzedawcy. Przyłączenie do programu zapewnia mu lojalność klienta, ale nie tylko. Każdy nowy uczestnik to punkty, które można wymienić na nagrody. Agent i OFWCA zbierają je do wirtualnej „Portmonetki Sprzedawcy" dostępnej w Portalu Obsługi Sprzedaży (POS) i wymieniają na nagrody. Program Uniqa BonusClub powstał w 2009 r. Po roku miał już 16,5 tys. uczestników. W ciągu kolejnych 4 lat ich liczba zwiększyła się do prawie 80 tys.

– W nowym Uniqa BonusClub klientom dajemy coś więcej niż tylko ubezpieczenie, w myśl haseł: Więcej zniżek! Więcej bezpieczeństwa! Więcej ubezpieczeń! Agentom z kolei przekazujemy narzędzie pomagające promować pełną gamę ubezpieczeń, a dodatkowo uruchamiamy atrakcyjny model premiowania za pozyskiwanie nowych uczestników - mówi Bartosz Słupski, dyrektor Departamentu Zarządzania Relacjami z Klientem Uniqa.

Firma zaznacza, że popularność programów lojalnościowych wśród Polaków nie słabnie od kilku lat. Jak wynika z zeszłorocznego badania instytutu ARC Rynek i Opinia (Monitor Programów Lojalnościowych, źródło: ARC Rynek i Opinia, Monitor Programów Lojalnościowych, październik 2013) ponad połowa z nich przyłączyła się do przynajmniej jednego z kilkuset programów. Nagradzanie i premiowanie klienta to wciąż jeden z najskuteczniejszych sposobów na przywiązanie go do produktów danej marki.

Ubezpieczenia
PZU z nową strategią. W niej sprzedaż Aliora do Pekao, wzrost zysku i dywidendy
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Ubezpieczenia
Artur Olech, prezes PZU. O zbrodniach przeszłości i planie na przyszłość
Ubezpieczenia
PZU zaskoczyło na plus wynikami. Kurs mocno w górę
Ubezpieczenia
Solidne wyniki PZU mimo powodzi. Niebawem nowa strategia
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Ubezpieczenia
Mało chętnych na Europejską Emeryturę