Jak pokazują wyniki VI Ogólnopolskiego Badania Assistance Europ Assistance Polska obecnie już 34 proc. Polaków deklaruje posiadanie pakietu usług assistance (27 proc. w 2010 roku). - Co więcej, aż 72 proc. badanych Polaków uważa, że dodatkowe usługi assistance uatrakcyjniają oferty instytucji finansowych – wyjaśnia Joanna Nadzikiewicz, dyrektor Handlowy w Europ Assistance Polska.
Europ Assistance Polska podsumowała 2014 rok pod względem liczby i rodzaju obsłużonych spraw assistance. Podkreśla przy tym, że zmienia się podejście do tych usług, a w odpowiedzi na potrzeby klientów powstają nowe programy wybiegające poza dotychczasowe ramy assistance.
Rosnąca popularność usług assistance oraz zwiększająca się świadomość klientów mają wpływ na częstotliwość wykorzystania tych usług. Tradycyjnie w 2014 roku Polacy najczęściej potrzebowali pomocy assistance samochodowego. A w ramach tych programów najwięcej, bo aż 57 proc. spraw wymagało holowania a 15 proc. klientów skorzystało z wynajmu pojazdu zastępczego.
Coraz bardziej popularny jest również assistance podróżny, który gwarantuje nie tylko pomoc medyczną w razie nieszczęśliwego wypadku lub nagłego zachorowania, chroni bagaż podróżujących, a także pomaga w razie opóźnienia czy odwołania lotu. W ramach assistance podróżnego Europ Assistance Polska organizowała i pokrywała koszty usług medycznych w 1/3 obsłużonych w 2014 roku spraw (31 proc.), 16 proc. wezwań dotyczyło pomocy w sytuacji uszkodzenia lub zagubienia bagażu, a 10 proc. spraw związane było z opóźnieniami lotów.
Klienci docenili w tym roku również usługi assistance domowego, korzystając najczęściej ze świadczeń serwisu sprzętu RTV/AGD (33 proc.) oraz z usług hydraulika (32 proc.), a także elektryka (8 proc.), informatyka (7 proc.) i ślusarza (5 proc.). ¬- Z roku na rok coraz więcej klientów korzysta z assistance domowego. Jest to wynikiem zarówno coraz większej ogólnej świadomości klientów, jak również rosnącej liczby produktów – głównie bankowych – do których dołączany jest assistance domowy. Warto wspomnieć, że zwłaszcza banki, chcąc wyróżnić swoją ofertę na tle rynku, coraz bardziej dbają o to, aby ich klienci mieli świadomość, że w ramach produktu banku mają możliwość skorzystania z usług dodatkowych, m.in. assistance – wyjaśnia Joanna Nadzikiewicz. Coraz popularniejsze stają się również usługi concierge. Klienci najczęściej korzystali w 2014 roku z organizacji biletów na wybrane imprezy kulturalne oraz rezerwacji stolików w restauracjach. Sekcja concierge miała również sporo zleceń w związku z Mistrzostwami Świata w Piłce Nożnej, z tej okazji uruchomiona została specjalna usługa BRAZYlinia 2014. Kontaktując się z dedykowanym numerem serwisu concierge, można było uzyskać informacje o dostępnych środkach komunikacji i optymalnych połączeniach do Brazylii, gdzie odbywały się Mistrzostwa Świata w Piłce Nożnej. Klienci za pomocą serwisu korzystali również z informacji o dostępnych opcjach zakwaterowania i atrakcjach turystycznych w Brazylii. Ale firma pomagała też w innych sytuacjach.