Reklama

Jedna trzecia rynku dla PZU

PZU ogłosił najnowszą strategię na lata 2015-20. Zakłada ona przekształcenie firmy w grupę opartą na trzech filarach: ubezpieczenia, zarządzanie aktywami i opieka medyczna.

Publikacja: 28.01.2015 10:57

Jedna trzecia rynku dla PZU

Foto: materiały prasowe

- W 2020 roku chcemy być liderem rynkowym w każdym z tych obszarów – zapewnił podczas prezentacji Prezes firmy Andrzej Klesyk. – Mamy ambitne cele, ale będziemy ich bronić jak lwica, lew, czy inne drapieżne zwierzę.

Celem strategii jest maksymalizacja długoterminowej stopy zwrotu dla akcjonariuszy i wzmocnienie pozycji lidera rynku ubezpieczeniowego oraz osiągnięcie pozycji lidera rynków zarządzania aktywami oraz prywatnej opieki medycznej. Prezes zaznaczył, że jego spółka wypłaciła już akcjonariuszom ponad 25 mld zł dywidendy, z czego połowa przypadła dla Skarbu Państwa.

Zgodnie ze strategią udział składki z działalności zagranicznej w PZU będzie do 2020 r. wyższy niż 8 proc. Grupa chce znaleźć się wśród trzech największych spółek pod względem składki przypisanej brutto w krajach Europy Środkowo-Wschodniej. Strategia zakłada identyfikację atrakcyjnych pod kątem rentowności lub możliwości restrukturyzacyjnych, potencjalnych celów akwizycji. PZU chce w 2020 r. mieć ponad 11,5 proc. udziału w rynku TFI, mierzonego udziałem aktywów klientów zewnętrznych. Ponadto planuje ponad 650 mln zł przychodów z opieki medycznej w 2020 r. Grupa chce też do 2020 r. osiągnąć udział w rynku majątkowym na poziomie powyżej 35 proc. (łącznie PZU i Link4). Udział PZU w rynku ubezpieczeń na życie do 2020 r. ma wzrosnąć do ponad 43 proc preyes zaznaczył, że za pięć lat ROE ma osiągnąć poziom 20 proc.

- W ostatnich latach stworzyliśmy solidne fundamenty do dalszego rozwoju PZU. Zwiększenie efektywności operacyjnej, wysoki poziom obsługi klienta, efektywność kosztowa, odświeżenie wizerunku, przejęcia na rynkach bałtyckich i wdrożenie strategii 2 marek – doskonale przygotowały nas do wkroczenia w nowy wymiar biznesu. PZU 3.0 będzie rozwijał wskazane wcześniej obszary. Do 2020 roku Grupa PZU osiągnie pozycję lidera rynku w kluczowych biznesowo sektorach – Zapewnił Klesyk. - PZU 3.0 oznacza także kierowanie się trzema podstawowymi wartościami – efektywnością, innowacyjnością i byciem fair.

Szef lidera ubezpieczeniowego w Polsce dodał, że dzięki poprzedniej strategii udało się utrzymać wysoki udział w rynku ubezpieczeniowym oraz zwiększyć znaczenie międzynarodowe Grupy PZU. Dodając do tego odświeżenie marki, wdrożenie nowoczesnego systemu polisowego Everest, rewitalizację sieci placówek oraz wprowadzenie przełomowych usług: bezpośredniej likwidacji szkód i własnej floty aut zastępczych, wyłania się obraz PZU zgodny z aktualnym odbiorem klientów i inwestorów – firmy o coraz lepszym wizerunku i rosnącej wartości rynkowej.

Reklama
Reklama

Ubezpieczenia PZU zamierza pozostać niekwestionowanym liderem wyznaczającym standardy dla rynku. Ma to być możliwe m.in. dzięki najlepszej w Polsce likwidacji szkód, jasnym i klarownym produktom oraz innowacyjnym rozwiązaniom wykorzystującym nowe technologie. Kluczowe będzie przy tym stworzenie ekosystemu budującego lojalność oraz zwiększającego zaangażowanie klientów. Motorem napędowym będą dwie marki – PZU i LINK4. Grupa zakłada dla ich rozwoju strategię komplementarnych brandów odpowiednich dla klientów o różnych profilach i potrzebach. Utrzymana zostanie przy tym niezależność i elastyczność organizacyjna LINK4.

Zauważalna ofensywa nastąpi w segmencie klienta korporacyjnego. Na duży wpływ działań w tym obszarze pozwolą m.in. wdrożenie systemowych rozwiązań zwiększających efektywność sprzedaży, doradztwo w zarządzaniu ryzykiem oraz najwyższy poziom jakości obsługi klientów i brokerów.

Ubezpieczenia
Duże ułatwienie dla kierowców, czyli mStłuczka w mObywatelu
Ubezpieczenia
Dobre półrocze Grupy PZU. Segment OC wreszcie na plusie
Ubezpieczenia
Spółka LUX MED-u z licencją ubezpieczeniową. Jest decyzja KNF
Ubezpieczenia
Będzie konkurs na nowego prezesa PZU. Fuzja z Bankiem Pekao ciągle w mocy
Ubezpieczenia
Zmiana na stanowisku prezesa PZU. Rada nadzorcza odwołała Andrzeja Klesyka
Reklama
Reklama