Reklama

Grupówki w natarciu

Ubezpieczenia inwestycyjne, tzw. unit-linki, tracą rynek na rzecz ubezpieczeń grupowych. Na ich korzyść przemawia mniejsze ryzyko i stosunkowo niska składka: 50–53 zł na uczestnika.

Publikacja: 05.05.2015 22:07

Ubezpieczenia inwestycyjne, tzw. Unit-Linki tracą rynek na rzecz ubezpieczeń grupowych.

Ubezpieczenia inwestycyjne, tzw. Unit-Linki tracą rynek na rzecz ubezpieczeń grupowych.

Foto: Fotorzepa, Marta Bogacz Marta Bogacz

W 2014 r. rynek ubezpieczeń to 54,9 mld zł zebranej składki i 34,1 mld zł wypłaconych odszkodowań i świadczeń. Składka z ubezpieczeń z Ubezpieczeniowego Funduszu Kapitałowego związanego z polisami inwestycyjnymi była równa 12,6 mld zł, co oznacza spadek o 3,46 proc.

Polska Izba Ubezpieczeń, prezentując wyniki za ub.r., wyjaśniła, że widać w nich ogromny wpływ na składkę ograniczenia oferty krótkoterminowych produktów oszczędnościowo-inwestycyjnych. W jej ocenie nowe wytyczne i rekomendacje nadzoru z pewnością spowodują w ubezpieczeniach daleko idące zmiany.

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Ubezpieczenia
Cezary Raczyński, prezes mLeasing: Czas rozwinąć żagle
Ubezpieczenia
Młodzi Polacy nie oszczędzają na emeryturę. Eksperci biją na alarm
Ubezpieczenia
Polisa z aplikacji? Będzie coraz lepiej dopasowana do potrzeb klientów
Ubezpieczenia
Coraz bliżej wielkiej fuzji PZU i Pekao? Co może czekać akcjonariuszy?
Materiał Promocyjny
Rynek europejski potrzebuje lepszych regulacji
Ubezpieczenia
Zmiany w zarządzie PZU Życie. i PZU Zdrowie. Ważnych zmian kadrowych jest więcej
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama