Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) ma teraz ocenić złożone wnioski. Rozpatrywane będzie zwłaszcza doświadczenie potencjalnych wykonawców oraz ich możliwości kadrowe i finansowe w realizowaniu takiej inwestycji. Te firmy, które pozytywnie przejdą pierwszy etap postępowania, zostaną zaproszone do drugiej części przetargu, gdzie będą składać oferty z cenami. Pod uwagę będzie wtedy brany także zakładany czas budowy oraz długość udzielonej gwarancji. GDDKiA zakłada, że inwestycja ma być skończona w ciągu 34 miesięcy od podpisania umowy. Do czasu realizacji robót nie będą wliczane okresy zimowe, trwające od połowy grudnia do połowy marca. Wliczać się je będzie jednak do czasu przeznaczonego na projektowanie odcinka.

Węzeł „Zakręt" będzie miał trzy poziomy, w którym trasa Wschodniej Obwodnicy Warszawy zostanie poprowadzona estakadą powyżej poziomu terenu, droga krajowa nr 2 w wykopie, natomiast w poziomie terenu zbudowane zostanie rondo, do którego doprowadzone będą wjazdy i zjazdy łączące je z drogą ekspresową oraz drogi lokalne.

Warszawski oddział GDDKiA ogłosił także przetarg na opracowanie studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego dla budowy obwodnicy Kobieli w ciągu drogi krajowej nr 50. Obwodnica o długości niespełna 12 kilometrów ma być zaprojektowana na parametrach drogi klasy GP (ruchu głównego przyspieszonego). Zacznie się w rejonie miejscowości Człekówka a zakończy w rejonie Rudzienka. Będzie mieć 2 jezdnie po 2 pasy ruchu.

Ogłoszone zostały także przetargi na studium dla budowy drogi ekspresowej S12 na odcinku granica woj. łódzkiego – węzeł Radom Południe oraz budowę odcinka węzeł Radom Południe – Puławy. Ta trasa o długości ok. 108 kilometrów będzie posiadała 2 jezdnie po 2 pasy ruchu oraz 12 metrowy pas rozdziału. W przyszłości będzie można dobudować 3 pas ruchu.