Reklama

Transformacja na dobrym torze

Wśród rozmaitych form transportu koleje są tym najmniej emisyjnym. Ale to nie znaczy, że mogą na tym poprzestać: na całym świecie trwa rywalizacja, kto szybciej i bardziej zazieleni pociągi.

Publikacja: 06.10.2023 09:00

Emisje w branży kolejowej powinny być redukowane do 2030 r. w tempie 5 proc. rocznie

Emisje w branży kolejowej powinny być redukowane do 2030 r. w tempie 5 proc. rocznie

Foto: Chinse CRRC

„Przez ostatnie dwie dekady bezpośrednie emisje dwutlenku węgla z działalności kolejowej opartej na dieslach rosły w przeciętnym tempie 0,6 proc. rocznie” – wskazuje Międzynarodowa Agencja Energii w swoim opracowaniu dotyczącym transformacji kolejnictwa na świecie. „Aby wrócić na właściwy, zeroemisyjny kurs w perspektywie roku 2050, emisje musiałyby spadać w tempie 5 proc. rocznie do 2030 r. To cel, który wymaga elektryfikacji działalności opartej na dieslu, gdzie tylko się da, podobnie jak użycia mieszanek biodiesli oraz implementacji szerokiego wachlarza innych środków efektywnościowych” – podkreślają eksperci Agencji.

Pozostało jeszcze 88% artykułu

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Transport
Produkcja airbusów A220 złapała zadyszkę. Co z samolotami dla LOT?
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Transport
Indie kontra Boeing i Airbus. HAL stawia na współpracę z Rosją
Transport
Marcin Horała komentuje aferę gruntową. „CPK zachował się prawidłowo”
Transport
Boeing wylądował w morzu. Lotniczy wypadek w Hongkongu
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Transport
Adam Sanocki: Lotniska, to nie tylko pasażerowie i samoloty. To wielki wkład w gospodarkę
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama