Reklama
Rozwiń
Reklama

Skandynawski przewoźnik robi porządki u siebie

SAS uruchomił program wypracowania oszczędności, ma nadzieję, że uda mu się pozyskać nowy kapitał po większej stracie kwartalnej, bo zmalał popyt na przewozy, a konkurencja jest duża.

Publikacja: 22.02.2022 16:28

Skandynawski przewoźnik robi porządki u siebie

Foto: Adobe Stock

SAS mający poważne problemy finansowe od lat zapowiedział całkowitą przebudowę swej działalności: siatki połączeń, floty, układów zbiorowych i innych elementów kosztów, aby dojść do oszczędzania 7,5 mld koron (799 mln dolarów) rocznie. - Ostatnie dwa lata byłī najtrudniejsze w historii przemysłu lotniczego, SAS potrzebuje teraz bardziej niż kiedykolwiek nowego startu - przyznał prezes Anko van der Werff.

Nowy „plan toruje drogę całkowitej przebudowie bilansu i znacznemu wzmocnieniu płynności finansowej SAS” - dodał przewoźnik w komunikacie. „Powodzenie tego planu i zdolność przyciągnięcia nowego kapitału zależą od pełnej realizacji przez SAS rocznych oszczędności 7,5 mld koron, a to z kolei zależy od pełnego uczestnictwa w nim udziałowców” - dodał komunikat.

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Transport
Wielkie przejęcie na rynku taksówek w Polsce. Łączą się dwie popularne sieci
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Transport
RegioJet nie chce wojny z PKP Intercity
Transport
Dokąd jeździ Radosław Sikorski? Lista może zaskakiwać
Transport
Rosjanie przyznają: mamy kłopot z lataniem. Tych „kłopotów” jest jednak kilka
Materiał Promocyjny
Osiedle Zdrój – zielona inwestycja w sercu Milanówka i… Polski
Transport
Kolejowy symbol hamowania niemieckiej gospodarki. Kto uratuje Deutsche Bahn?
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama