W polskich portach morze inwestycji

Polskie porty na Bałtyku rozpoczynają gigantyczne inwestycje. Mają ambicje zdominowania portów rosyjskich i podebrania zleceń portom w Europie Zachodniej.

Aktualizacja: 04.01.2021 21:00 Publikacja: 04.01.2021 21:00

W polskich portach morze inwestycji

Foto: Adobe Stock

Zarząd portów w Szczecinie i Świnoujściu przygotowuje się do wyboru firmy, która zaprojektuje, zbuduje i zostanie operatorem głębokowodnego terminalu kontenerowego. W końcu stycznia mija termin składania ofert. Terminal kontenerowy będzie częścią kompleksu, który wraz z terminalem LNG oraz terminalem uniwersalnym przejmie funkcje obecnego portu wewnętrznego w Świnoujściu. Ulokowany w porcie zewnętrznym, pozwoli na przyjmowanie największych kontenerowców, jakie mogą wchodzić na Bałtyk. Będzie mógł obsługiwać jednocześnie dwie duże jednostki oceaniczne i kilka mniejszych statków. W trakcie realizacji jest już większość projektów infrastrukturalnych. Do połowy 2022 r. kolej zmodernizuje blisko 100 km torów.

Miesięczny limit darmowych artykułów został wyczerpany

Teraz 4 zł za tydzień dostępu!

Czytaj 46% taniej przez 4 miesiące

Na bieżąco o tym, co ważne w kraju i na świecie. Czytaj bez ograniczeń artykuły z Rzeczpospolitej i wydania magazynowego Plus Minus.

Transport
Tańszy przejazd koleją do Niemiec. PKP Intercity przygotowało specjalną ofertę na Euro 2024
Transport
Drugie podejście Gdyni do agroportu. Chętna KGS. Mamy też odpowiedź Viterry
Transport
Przewoźnicy liczą na ożywienie
Transport
Agroportów nie będzie. Utracona szansa na sukces Polski
Transport
Tomasz Szymczak, prezes lotniska Warszawa-Modlin: Modlin nie dał się zagłodzić