Na terenie organizujących imprezę Targów Kielce można było zobaczyć autobusy miejskie i turystyczne, pojazdy specjalistyczne i gospodarcze, holowniki i samochody wsparcia technicznego. Największe zainteresowanie wzbudziły jednak autobusy z alternatywnymi źródłami zasilania, zwłaszcza autobusy elektryczne, które mają stać się jednym z elementów rządowego planu rozwoju elektromobilności.
Pojazdy wyposażone w innowacyjne napędy przywiozła większość producentów wystawiających w Kielcach swoje produkty. Na stoisku Solarisa można było zobaczyć „Bus of The Year 2017", czyli elektryczny Urbino 12. To pierwszy polski autobus wyróżniony tą prestiżową nagrodą, a także pierwszy w historii pojazd elektryczny nagrodzony przez Stowarzyszenie Europejskich Wydawców Czasopism Branży Pojazdów Użytkowych. – Obserwujemy w Polsce coraz większe zainteresowanie elektrycznymi autobusami komunikacji miejskiej – mówił Mateusz Figaszewski z firmy Solaris Bus & Coach. Firma z Bolechowa pod Poznaniem podpisała na Transexpo umowę na dostarczenie 20 elektrycznych autobusów dla Krakowa. Także Volvo Polska pokazało tego typu pojazd: to miejski Volvo 7900 Electric Hybrid zapewniające cichą i bezemisyjną jazdę z wykorzystaniem silnika elektrycznego. Produkowane we Wrocławiu volvo obsługują m.in. otwartą w 2015 roku prestiżową trasę 55 w Goeteborgu – pierwszą obsługiwaną przez elektryczne autobusy, testującą rozwiązania transportu publicznego przyszłości. Debiutujący na Transexpo Ursus Bus zaprezentował swoje najnowsze produkty, czyli autobus elektryczny oraz autobus wodorowy. Z kolei Autosan oprócz znanych modeli Sancity 9LE Euro 6 oraz Eurolider 9 Euro 6 przywiózł model premierowy: Sancity 12 LF z napędem CNG.