Eksperci nie mają wątpliwości, że wzrost liczby towarów zwracanych do sklepów internetowych to z jednej strony konsekwencja prawa konsumenckiego, które zaczęło obowiązywać z końcem grudnia 2014 r., a z drugiej – wzrostu świadomości e-klientów.
Nowe przepisy dają osobom robiącym zakupy w sieci 14 dni na odstąpienie od umowy. Jak podaje ARC, już 60 proc. internautów korzystających z usług e-sklepów zna swoje prawa, a 75 proc. z nich jest zadowolonych z nowych reguł. Internetowi sprzedawcy wciąż mają jednak wiele do zrobienia. – Tylko 41 proc. badanych jest zdania, że informacje o prawach konsumentów są łatwo dostępne na stronach sklepów. Widać więc, że wciąż istnieje potrzeba jeszcze dokładniejszych informacji o warunkach transakcji i obowiązkach obu stron – podkreśla Marek Lekki, członek zarządu ARC Rynek i Opinie.