Reklama
Rozwiń

Polacy coraz częściej zwracają kupiony towar

Aż 39 proc. osób robiących zakupy online odsyła zamówione produkty – wynika z badań ARC. Tylko w ciągu roku liczba zwrotów urosła o kilkanaście procent.

Publikacja: 12.04.2015 22:27

39 proc. osób korzystających z usług sklepów internetowych odesłało zamówione produkty - wynika z ba

39 proc. osób korzystających z usług sklepów internetowych odesłało zamówione produkty - wynika z badań ARC Rynek i Opinia.

Foto: Fotorzepa/Marian Zubrzycki

Eksperci nie mają wątpliwości, że wzrost liczby towarów zwracanych do sklepów internetowych to z jednej strony konsekwencja prawa konsumenckiego, które zaczęło obowiązywać z końcem grudnia 2014 r., a z drugiej – wzrostu świadomości e-klientów.

Nowe przepisy dają osobom robiącym zakupy w sieci 14 dni na odstąpienie od umowy. Jak podaje ARC, już 60 proc. internautów korzystających z usług e-sklepów zna swoje prawa, a 75 proc. z nich jest zadowolonych z nowych reguł. Internetowi sprzedawcy wciąż mają jednak wiele do zrobienia. – Tylko 41 proc. badanych jest zdania, że informacje o prawach konsumentów są łatwo dostępne na stronach sklepów. Widać więc, że wciąż istnieje potrzeba jeszcze dokładniejszych informacji o warunkach transakcji i obowiązkach obu stron – podkreśla Marek Lekki, członek zarządu ARC Rynek i Opinie.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Transport
United Airlines znów będzie latać do Izraela. Europejskie linie jeszcze czekają
Materiał Promocyjny
25 lat działań na rzecz zrównoważonego rozwoju
Transport
Ukraina wjedzie do Polski na europejskich torach
Transport
Armagedon na lotniskach Rosji. Lecą głowy na Kremlu
Transport
Będzie z czego budować CPK. PPL mają rekordowe zyski
Transport
Embraer nie poddał się w Europie po porażce w Locie. Wielkie zamówienie od SAS