Już za 19 zł miesięcznie przez rok
Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Aktualizacja: 28.07.2017 17:25 Publikacja: 28.07.2017 17:25
Foto: Bloomberg
Rentowność B787 Dreamliner i cięcie kosztów przyczyniły się do spektakularnego wzrostu zysku i przepływów finansowych koncernu. Sam tylko program Dreamlinera zapewnił cash flow 530 mln dolarów, sumę, którą tylko raz udało się przekroczyć w przeszłości. Przepływy operacyjne 5 mld dolarów były niemal dwukrotnie większe od zakładanych przez analityków.
Koncern wypracował w II kwartale zysk netto 1,76 mld dolarów (2,89 dolara na akcję) po stracie 234 mln rok temu (37 centów na akcję), ale wtedy odpisał ponad 2 mld dolarów m.in. na programy B787 i B747. Po uwzględnieniu pewnych kosztów (fundusz emerytalny) zysk na akcję wyniósł 2,55 dolary, a analitycy liczyli na 2,30. Obroty zmalały z kolei bardziej niż zakładano, o 8,1 proc. do 22,74 mld dolarów (spodziewano się 23 mld).
Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Z braku maszyn Rosjanie sięgają po stare samoloty. Maszyna An-24, przewożąca 49 osób, rozbiła się na dalekim wsc...
Rosyjskie lotnictwo pasażerskie jest to coraz większej zapaści. Z braku maszyn sięga po stare samoloty. Dziś ran...
Ryanair grozi, że jeśli wejdą cła na samoloty, to nie odbierze swoich boeingów. Dla Embraera 50-proc. taryfa ozn...
W sobotę rano doszło do awarii systemu zarządzania ruchem lotniczym ATM_P 21 w Polskiej Agencji Żeglugi Powietrz...
Po wprowadzeniu polskich kontroli ciężarówki dłużej czekają na wjazd do kraju. Dla krajowych transportowców jedn...
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas