Program siódmej już Olimpiady Teatralnej obejmuje ponad 70 spektakli. Będą pokazane pod sparafrazowanym hasłem Jerzego Grotowskiego - „Świat miejscem prawdy”.

W nurcie głównym festiwalu pojawią się spektakle największych mistrzów. Eugenio Barba zaprezentuje „Drzewo”, Walerij Fokin – „Maskaradę”, a Liu Libin pokaże monodram „Życie między niebem a ziemią”. Nie będzie „Procesu” Lupy w związku z konfliktem we wrocławskim Teatrze Polskim, ale zostanie zaprezentowane jego „Kuszenie cichej Weroniki” również z Polskiego.

Nie zabraknie Petera Brooka, który powrócił do słynnej „Mahabharaty” i pokaże jej finałowy fragment pod tytułem „Pole bitwy”. W programie znalazły się także dwa spektakle pomysłodawcy olimpiady, greckiego reżysera Theodorosa Terzopoulosa - „Amor” i „Prometeusz w okowach”. Romeo Castellucci przedstawi „Zstąp, Mojżesz”, Jan Fabre - „Czekaj, czekaj, czekaj (dla mojego ojca)”, Robert Wilson - „Ostatnią taśmę Krappa”.

Kolejnym z nurtów będzie Dolnośląska Platforma Teatru (15-19 października), podczas, której zostanie zaprezentowanych 37 spektakli teatrów z całego regionu.


Składający się na Olimpiadę Festiwal „Dziady. Recykling” zaprezentuje trzynastogodzinną inscenizację Michała Zadary, a także fragmenty, remiksy historycznych spektakli Kazimierza Dejmka czy Konrada Swinarskiego. Prezentacjom będą towarzyszyć projekcje filmów, debaty czy koncerty.

Nurtem „Więcej niż teatr” poświęcony jest osobom niepełnosprawnym w teatrze. W ramach „Esterne Line” zaprezentują się niezależni twórcy z Europy Środkowo – Wschodniej.

Na dobry początek

Olimpiadę Teatralną zainaugurowały „Trojanki” – pokazywane od piątku do niedzieli – Tadashiego Suzukiego, a wznowione specjalnie z okazji Olimpiady. Premiera spektaklu odbyła się w 1974 roku.

Zdaniem reżysera „Trojanki” ukazują tym, którzy przeżyli klęskę drugiej wojny światowej i ich potomkom „uniwersalność ludzkiego cierpienia, które przeżywamy bardzo podobnie w Japonii i na Zachodzie”, a według „New York Timesa”: „Suzuki powołał do życia hybrydę greckiej tragedii i klasycznych, japońskich form teatralnych kabuki i no, przerabiając Eurypidesa na współczesnego japońskiego autora”.

Autopromocja
Instytut monitorowania mediów, Raport NOM

"Rzeczpospolita" najbardziej opiniotwórczym medium prasowym 2021 roku

CZYTAJ WIĘCEJ

Podczas pierwszego weekendu Olimpiady Teatralnej odbędą się także prezentacje „Kuszenia cichej Weroniki” Krystiana Lupy, „Życia między niebem a ziemią” Liu Libina i „Szczęśliwych dni” z Mają Komorowską i Adamem Ferencym.

Tadashi Suzuki, Maja Komorowska i Liu Libin, dyrektor artystyczny Olimpiady Teatralnej w Pekinie w 2014 roku, są honorowymi gośćmi ceremonii otwarcia Olimpiady Teatralnej we Wrocławiu.

Więcej informacji: www.theatreolympics2016.pl