Wpadka Gucci w Hongkongu

Włoska marka od lat uchodzi za znawcę mody, jednak ostatnio udowodniła ignorancję w kwestii jednego z ważniejszych zwyczajów w Azji.

Aktualizacja: 11.05.2016 22:06 Publikacja: 11.05.2016 21:03

Wpadka Gucci w Hongkongu

Foto: AFP

Firma Gucci wpadła przed kilkunastoma dniami we wściekłość odkrywając, że imitacje jej produktów sprzedawane są w papierowej formie w sklepach z akcesoriami pogrzebowymi. Sprawa wyszła na jaw w Hongkongu. Włosi wysłali ostrzeżenie, że taki proceder stanowi naruszenie ich znaku towarowego.

Teraz Gucci przeprasza, a zdumienie klientów osiąga kolejny poziom. Trudno było się spodziewać, że papierowe namiastki toreb opatrzonych symbolem skrzyżowanych liter "GG" mogą kojarzyć się z prawdziwymi produktami spod tego znaku. W Chinach oraz w wielu krajach Azji istnieje tradycja obdarowywania zmarłych rzeczami udającymi prawdziwe dobra. Na grobach i domowych ołtarzykach pali się papierowe pieniądze, kształty samochodów (mogą być to nawet dwuwymiarowe repliki Bentleyów z szoferami za kierownicą), modele luksusowych willi oraz rozmaite torebki, pantofelki oraz biżuterię z logo firm znanych na całym świecie.

Odbierz 20 zł zniżki - wybierz Płatności Powtarzalne

Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne. Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu
Świat
Wojna Rosji z Ukrainą. Dzień 1181
Świat
Meksykański żaglowiec uderzył w Most Brookliński
Świat
Wojna Rosji z Ukrainą. Dzień 1178
Świat
Wojna Rosji z Ukrainą. Dzień 1177
Świat
Wojna Rosji z Ukrainą. Dzień 1176