15-minutowy filmik ma zostać wytłoczony w 30 tysiącach egzemplarzy płyt DVD w trzech wersjach językowych: polskiej, angielskiej i francuskiej. Będzie mu towarzyszyć przewodnik w formie książkowej.
Wszystko, by – jak twierdzi Ministerstwo Obrony Narodowej – „obalić stereotyp traktujący wyposażenie wojska jako drogie, nieskuteczne i zbędne zabawki”. W reklamówce pojawi się więc najnowsze i najnowocześniejsze uzbrojenie Sił Zbrojnych: transporter Rosomak, samolot F-16 Jastrząb, okręt „Kontradmirał Xawery Czernicki” i trał przeciwminowy „Bożena 4”.
– W akcji – podkreśla płk Stanisław Pilhul z Departamentu Wychowania i Promocji Obronności MON. I dodaje: – Chcemy w tej publikacji pokazać, że jesteśmy profesjonalną i dobrze wyposażoną armią, która działa także w polskich kontyngentach wojskowych, w ramach misji NATO i UE. Takiego wydawnictwa nigdy nie mieliśmy. To nie są pieniądze wyrzucone w błoto – zapewnia Pilhul.
Resort obrony umieści film na stronie internetowej www.wojsko-polskie.pl i w serwisie YouTube.
Zamierza go prezentować na imprezach promocyjnych w kraju i za granicą, m.in. na pokazach lotniczych i targach przemysłu obronnego, a także w gimnazjach i szkołach średnich, gdzie wojsko będzie szukać chętnych do zawodowej służby. Wydawnictwo ma być gotowe do sierpnia.