Reklama
Rozwiń
Reklama

Miasta szukają sposobów na zatłoczone parkingi

Ustawowe określenie górnych limitów opłat parkingowych odbiera samorządom ważne narzędzie w walce z rosnącą liczbą pojazdów w przestrzeni miejskiej. Pomóc mogą natomiast technologie.

Aktualizacja: 16.12.2017 09:24 Publikacja: 16.12.2017 01:00

Miasta szukają sposobów na zatłoczone parkingi

Foto: Adobe Stock

Liczba aut i dostępność miejsc parkingowych jest problemem wielu miast. Przykładowo, w Olsztynie na 1000 mieszkańców przypada ok. 710-730 pojazdów. W strefie płatnego parkowania jest tam ok. 2,6 tys. miejsc. Z kolei w Warszawie na 1000 mieszkańców jest już 920 aut, a codziennie przejeżdża przez nią dodatkowy milion. Liczba ta zapewne będzie rosła, bo jak wskazuje raport przygotowany przez ORB International na zlecenie Ubera września tego roku, aż połowa Warszawiaków nie posiadających samochodu, planuje jego zakup w przeciągu najbliższych pięciu lat.

Pozostało jeszcze 93% artykułu

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Prawo karne
Gwałt i zabójstwo młodej Białorusinki w centrum stolicy. Dorian S. usłyszał wyrok
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Nieruchomości
Można już składać wnioski o bon ciepłowniczy. Ile wynosi i komu przysługuje?
Sądy i trybunały
Minister Żurek reaguje na decyzję SN. Sędzia Iwaniec odsunięty od orzekania
Nieruchomości
Co może zrobić KOWR, by odzyskać działkę pod CPK?
Materiał Promocyjny
Osiedle Zdrój – zielona inwestycja w sercu Milanówka i… Polski
Nieruchomości
Rząd kończy z patologiami w spółdzielniach mieszkaniowych. Oto, co chce zmienić
Reklama
Reklama