Rada powiatu wschowskiego podjęła uchwałę w sprawie rozpatrzenia skargi. Po jej zbadaniu wojewoda lubuski stwierdził, że w sposób rażący narusza przepisy (sygnatura akt NK-I.4131.176. 2012).
– Zgodnie z art. 238 § 1 kodeksu postępowania administracyjnego zawiadomienie o sposobie załatwienia skargi powinno zawierać: oznaczenie organu, od którego pochodzi, wskazanie, w jaki sposób skarga została załatwiona, a także podpis z podaniem imienia i nazwiska oraz stanowiska służbowego osoby uprawnionej do załatwienia skargi – wyjaśnia Teresa Kaczmarek, dyrektor Wydziału Nadzoru i Kontroli Lubuskiego Urzędu Wojewódzkiego.
Podkreśla też, że jeśli zawiadomienie zostało sporządzone w formie elektronicznej, powinno być opatrzone bezpiecznym podpisem elektronicznym.
Zawiadomienie o odmownym załatwieniu skargi powinno ponadto zawierać uzasadnienie faktyczne i prawne.
– Powinno ono w szczególności zawierać wskazanie faktów, które organ uznał za udowodnione, dowodów, na których się oparł, oraz przyczyn, z powodu których innym dowodom odmówił wiarygodności i mocy dowodowej – tłumaczy Teresa Kaczmarek. – Z kolei uzasadnienie prawne powinno zawierać przytoczenie przepisów prawa i ich wyjaśnienie – wskazuje.