Muzeum odzyskało jedno  z najważniejszych dzieł polskiej sztuki współczesnej od norweskiego kolekcjonera sztuki, za wynegocjowaną uprzednio kwotę 55.000 euro, czyli 245.025 złoty, z czego 153.320 złotych jest darowizną Towarzystwa Przyjaciół Sztuki Nowoczesnej w Warszawie.

Znaczna część tej kwoty (103.320 złotych) pochodzi ze zbiórki publicznej, pozostałe 50.000 złotych to darowizna ze środków własnych Towarzystwa. Wspieranie kolekcji sztuki powstającego Muzeum to jedno ze statutowych celów Towarzystwa – pierwszym dziełem, zakupionym przez Towarzystwo do zbiorów Muzeum był rysunek Andrzeja Wróblewskiego z 1956 roku, o znamiennym tytule „Muzeum". Pracę jednego z najwybitniejszych polskich malarzy XX wieku Towarzystwo zakupiło za 50.000 złotych w grudniu 2009 roku.

„Lego. Obóz koncentracyjny" Zbigniewa Libery zostanie zaprezentowane podczas planowanej na drugą połowę 2012 roku wystawy kolekcji Muzeum Sztuki Nowoczesnej w Warszawie. Listę prac zgromadzonych przez Muzeum od chwili powstania w 2005 roku do grudnia 2011 roku, można oglądać, wraz z ilustracjami i opisami na stronie internetowej Muzeum w zakładce „kolekcja".

Praca "Lego. Obóz Koncentracyjny" pochodzi z 1996 roku. To zestaw kilku różnej wielkości pudełek z klockami Lego. Artysta wykorzystał też logo firmy i zastosował się do zasady, że na opakowaniu zawsze umieszczone są zdjęcia tego, co z danego kompletu klocków można zbudować. W tym przypadku jest to obóz koncentracyjny.

Klocki podarowała firma Lego; współpracę z nią zainicjowało Centrum Sztuki Współczesnej w Warszawie, gdzie Libera przygotowywał w 1996 r. wystawę. Każde pudełko pracy Libery opatrzone jest w napis "This work of Zbigniew Libera has been sponsored by Lego" (Sponsorem tej pracy Zbigniewa Libery jest Lego). Ostatecznie firma oficjalnie zaprotestowała kiedy okazało się, co artysta z klocków zbudował. Przed warszawskim sądem doszło do rozpoczęcia procesu, z którego jednak Lego wycofało się.