Reklama

Krzywe koło w Elektrowni

Andrzej Wajda, który przed laty zainspirował władze Radomia, by w niszczejącej elektrowni urządzić galerię sztuki współczesnej powinien czuć satysfakcję. Po ostatnim remoncie i przebudowie radomska Elektrownia stała się jednym z najpiękniejszych, najbardziej funkcjonalnych gmachów postindustrialnych służących promocji sztuki w Polsce.

Aktualizacja: 21.11.2015 13:13 Publikacja: 21.11.2015 12:00

Jakość i klasę podkreśla czynna właśnie wystawa „Galeria Krzywe Koło 1956-65. Prace na papierze". To taki ukłon w stronę tradycji, przypomnienie zjawiska, które odegrało niebagatelną rolę nie tylko w sztuce nowoczesnej, ale też w powojennej polskiej kulturze. Zjawiska, które pojawiło się w 1956 roku przy warszawskim Klubie Krzywego Koła dzięki inicjatywie Mariana Bogusza i Grupy 55. Artyści ci jednoznacznie odcięli się od niedawnej ideologii socrealizmu mocno manifestując potrzebę niezależności twórcy i otwierając się na dialog ze sztuką światową.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.

Subskrybuj i bądź na bieżąco!

Reklama
Rzeźba
Anatomia antyku na Zamku Królewskim z kolekcji Stanisława Augusta
Rzeźba
Rzeźby Abakanowicz wkroczyły na Wawel. Jej drapieżne ptaki nurkują wśród drzew
Rzeźba
Salvador Dalí : Rzeźby mistrza surrealizmu
Rzeźba
Ai Weiwei w Parku Rzeźby na Bródnie
Rzeźba
Ponad dwadzieścia XVIII-wiecznych rzeźb. To wszystko do zobaczenia na Wawelu
Materiał Promocyjny
Nie tylko okna. VELUX Polska inwestuje w ludzi, wspólnotę i przyszłość
Reklama
Reklama