Już za 19 zł miesięcznie przez rok
Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Aktualizacja: 21.11.2015 13:13 Publikacja: 21.11.2015 12:00
Stefan Gierowski Lato / Summer, 1960 litografia, 20,1 x 20 sygn. p.d.: Sg.lato/60 wł. prywatna
Foto: Galeria Krzywe Koło w Radomiu
Jerzy Nowosielski ***, 1960 linoryt, 16,1 x 11 sygn. l.d.: JN/1960 wł. prywatna
Foto: Galeria Krzywe Koło w Radomiu
Tadeusz Dominik ***, 1960 drzeworyt barwny, 23,8 x 23,7 sygn. p.d.: T Dominik 60 wł. prywatna
Foto: Galeria Krzywe Koło w Radomiu
Henryk Stażewski Studium reliefu / Study of Relief, 1963 litografia, 15,7 x 15,2 sygn. p.d.: HStażewski wł. prywatna
Foto: Galeria Krzywe Koło w Radomiu
Alina Szapocznikow *** (4), 1960 litografia z interwencją barwną, 20,7 x 21,2 sygn. l.d.: 127; p. d.: A.S. 60 wł.prywatna
Foto: Galeria Krzywe Koło w Radomiu
Marian Bogusz Portret Rembrandta, 1955 tusz, 49,2 x 35 sygn. na passe-partout.: mbogusz 55 nr inw.: MPŚ-M/246 Wł. Muzeum Pomorza Środkowego w Słupsku
Foto: Galeria Krzywe Koło w Radomiu
Andrzej Wróblewski Słońce i inne gwiazdy, 1948 gwasz, 15,5 x 22,8 nr inw.: MPŚ-M/283 Wł. Muzeum Pomorza Środkowego w Słupsku
Foto: Galeria Krzywe Koło w Radomiu
Andrzej Wróblewski Słońce i inne gwiazdy, 1948 gwasz, 15,5 x 22,8 nr inw.: MPŚ-M/283 Wł. Muzeum Pomorza Środkowego w Słupsku
Foto: Galeria Krzywe Koło w Radomiu
Marian Bogusz Ilustracje do poematu Włodzimierza Majakowskiego Dobrze: 1963 akwarela, tusz, papier naklejony na karton, 29,6 x 42 sygn. p.d.: mbog 63 nr inw.: MPŚ-M/313 Wł. Muzeum Pomorza Środkowego w Słupsku
Foto: Galeria Krzywe Koło w Radomiu
Marian Bogusz Rysunek (2), 1959 tusz, 17,6 x 20,5 sygn. p.d.: mbog 59 wł. prywatna
Foto: Galeria Krzywe Koło w Radomiu
Jakość i klasę podkreśla czynna właśnie wystawa „Galeria Krzywe Koło 1956-65. Prace na papierze". To taki ukłon w stronę tradycji, przypomnienie zjawiska, które odegrało niebagatelną rolę nie tylko w sztuce nowoczesnej, ale też w powojennej polskiej kulturze. Zjawiska, które pojawiło się w 1956 roku przy warszawskim Klubie Krzywego Koła dzięki inicjatywie Mariana Bogusza i Grupy 55. Artyści ci jednoznacznie odcięli się od niedawnej ideologii socrealizmu mocno manifestując potrzebę niezależności twórcy i otwierając się na dialog ze sztuką światową.
Jak zmienia się Polska, Europa i Świat? Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i historia w jednym miejscu i na wyciągnięcie ręki.
Subskrybuj i bądź na bieżąco!
Nowa wystawa na Zamku Królewskim w Warszawie prezentuje ponad 130 dzieł, głównie antycznych rzeźb, odwołując się...
Wystawa rzeźb Magdaleny Abakanowicz w Ogrodach Królewskich na Wawelu pozwala spojrzeć na twórczość artystki z no...
Immersyjną wystawę „Dalí Cybernetics” w Warszawie, inspirowaną malarstwem artysty, obejrzało już ponad 35 tysię...
Prace tego artysty dysydenta zna cały świat. Jedną ?z nich Ai Weiwei przygotował dla Parku Rzeźby na Bródnie – p...
Na Wawelu można podziwiać ponad dwadzieścia XVIII-wiecznych rzeźb Johanna Georga Pinsla z muzeów we Lwowie i w S...
Wspiera edukację, lokalne społeczności oraz pracowników w ich trudnych życiowych momentach. Od 35 lat duński holding VKR – właściciel marek VELUX oraz spółek siostrzanych konsekwentnie pokazuje, że kapitał społeczny jest tak samo ważny jak kapitał finansowy.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas