Antoni Macierewicz: „Pancerna brzoza” nie była powodem katastrofy. Są dowody

W portalu Stefczyk.info polityk PiS komentuje wypowiedź współpracującego z zespołem parlamentarnym prof. Kazimierza Nowaczyka, który twierdzi, że dane z urządzeń pokładowych prezydenckiego Tu-154M wskazują na przebieg aż 13 awarii w układach maszyny

Publikacja: 28.05.2012 13:36

Antoni Macierewicz: „Pancerna brzoza” nie była powodem katastrofy. Są dowody

Foto: W Sieci Opinii

Macierewicz podkreśla:

Od momentu opublikowania danych z FMS przez NTSB (amerykańska Narodowa Rada Bezpieczeństwa Transportu – przyp. red.), o których istnieniu NTSB lojalnie poinformowała zarówno prokuraturę, jak i przede wszystkim komisję pana Millera, wielokrotnie zwracaliśmy się, by te dane zostały zanalizowane i upublicznione. Niestety zarówno prokuratura jak i komisja pana ministra Millera przechodziła nad tym do porządku dziennego.

Wyjaśnia także, że dane przedstawione w ubiegłą sobotę przez prof. Nowaczyka dotyczą dwóch kwestii:

Po pierwsze dotyczą one informacji, która zawarta jest w pamięci systemu TAWS, iż na wysokości 36 metrów w punkcie czasoprzestrzennym wyznaczonym przez TAWS nr 38 doszło do awarii skrzydła. I to jest pierwsza informacja, która mówi o awarii skrzydła. Dzieje się to 140 metrów za „pancerną brzozą” pana ministra Jerzego Millera. Widać więc wyraźnie, że ta brzoza nie miała żadnego wpływu na awarię skrzydła, a musiały o tym przesądzić inne czynniki. Informację o tym pan minister Miller posiadał, posiada ja prokuratura, a nadal jesteśmy systematycznie wprowadzani w błąd, ze brzoza miała jakikolwiek wpływ na złamanie skrzydła.

Druga informacja, o której mówił prof. Nowaczyk dotyczy dalszego punktu – w którym przestał działać komputer pokładowy. W jego pamięci zostało zapisane, iż doszło do 13 awarii. Rodzaj tych awarii będzie można odczytać, gdy do NTSB zwrócą się uprawnione organa. NTSB stwierdziło wyraźnie, że gotowe jest przekazać szczegółowe informacje, co te zapisy oznaczają.

Czego to dowodzi? Polityk PiS tłumaczy:

Obie te informacje, dotychczas znane prokuraturze i komisji Millera mają fundamentalne znaczenie dla określenia, jak dochodziło do katastrofy, gdzie ona nastąpiła. Widać, że stało się to w powietrzu i nie na skutek uderzenia w brzozę, ale zupełnie innych wydarzeń.

Obie zostały ukryte przed społeczeństwem i rządem pana Donalda Tuska. Komisja Millera schowała te dane do kieszeni. Nie wyciągnięto z nich żadnych wniosków. To jeszcze jeden dowód na to, że musi powstać międzynarodowa komisja do zbadania tej tragedii. Organy podległe panu Donaldowi Tuskowi okłamują państwo polskie i opinię publiczną.

Macierewicz podkreśla:

Od momentu opublikowania danych z FMS przez NTSB (amerykańska Narodowa Rada Bezpieczeństwa Transportu – przyp. red.), o których istnieniu NTSB lojalnie poinformowała zarówno prokuraturę, jak i przede wszystkim komisję pana Millera, wielokrotnie zwracaliśmy się, by te dane zostały zanalizowane i upublicznione. Niestety zarówno prokuratura jak i komisja pana ministra Millera przechodziła nad tym do porządku dziennego.

Pozostało 82% artykułu
Publicystyka
Rosja zamyka polski konsulat. Dlaczego akurat w Petersburgu?
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Publicystyka
Marek Kozubal: Dlaczego Polacy nie chcą wracać do Polski
Publicystyka
Jacek Nizinkiewicz: PiS robi Nawrockiemu kampanię na tragedii, żeby uderzyć w Trzaskowskiego
Publicystyka
Estera Flieger: „Francji już nie ma”, ale odbudowała katedrę Notre-Dame
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Publicystyka
Trzaskowski zaczyna z impetem. I chce uniknąć błędów z przeszłości