Reklama
Rozwiń
Reklama

Jacek Karnowski: Efektowny finał nie przesłoni fuszerki

„Rząd ogłosił sukces, stopniując starannie napięcie, z efektownym finałem w postaci transmitowanego na żywo przejazdu premiera z Warszawy do Łodzi” – ironizuje publicysta i stawia kilka – ważnych w obliczu kolejnego „sukcesu” rządu – pytań

Publikacja: 08.06.2012 11:47

Jacek Karnowski: Efektowny finał nie przesłoni fuszerki

Foto: W Sieci Opinii

Karnowski pisze:

"Nim ten zegar pokaże zero, udało się zdążyć. A2 gotowa. Oto premier Donald Tusk testujący autostradę A2 teraz w drodze na żywo z Błękitnego 24. W drodze z Warszawy do Łodzi" - informowała widzów rozentuzjazmowana prezenterka TVN24 - stacji, która relacjonowała przejazd premiera za pomocą helikoptera. Łączenie z reporterką w śmigłowcu pozostanie na długo w naszej pamięci  - jako przykład propagandy naszych czasów.

"Małgosiu, podróż szefa rządu powinna już się kończyć, bo było nie było jedzie autostradą.

Małgosia odpowiedziała:

"Lepiej by było, żeby poseł John Godson [u którego premier miał zjeść posiłek] już ostatni raz mieszał w garnku, bo premier zbliża się już do Strykowa. Jechał grzecznie cały czas prawym pasem, za nim samochód Biura Ochrony Rządu. W tej chwili już widzimy, że podróż powoli zmierza do końca...".

Reklama
Reklama

I ironicznie podsumowuje przedstawienie autostradowe, jakie zafundował nam rząd:

Rząd ogłosił sukces, stopniując starannie napięcie, z efektownym finałem w postaci transmitowanego na żywo przejazdu premiera. Pomijając sprawę znacznego okrojenia programu autostradowego i niezrealizowania większości zapowiedzi dotyczących sieci dróg na euro, wypada zapytać:

1. Ile kosztowała "przygoda" związana z wyborem chińskiego Covecu na wykonawcę podwarszawskiego odcinka autostrady?

2. O ile większą kwotę zaoferowano kolejnemu wykonawcy - DSS - za przejęcie opóźnionej i zaniedbanej budowy?

3. Ile wyniosą koszty związane z bankructwem DSS i koniecznością pokrycia należności wobec podwykonawców - co rząd już zapowiedział?

4. Ile kosztowało pospolite ruszenie w ostatnich tygodniach, związane z pracą na 3 zmiany? Ile kosztowało ściągnięcie drogiego sprzętu z zagranicy (maszyna kładąca asfalt na całej szerokości szosy) w trybie ekspresowym?

Reklama
Reklama

5. Jakie będą koszty związane z wykończenie autostrady po Euro? O ile będą wyższe w porównaniu z normalnym trybem wykończenia budowy? Innymi słowy - ile będzie kosztowało ponowne rozlokowanie sprzętu i ekip budowlanych?

Te pytania publicysta pozostawia bez odpowiedzi. Jednocześnie ostro podsumowuje:

W sprawie A2 rząd podjął fatalne decyzje. Decyzje niezwykle kosztowne. Miejmy nadzieje, że po Euro dowiemy się, jak kosztowne. Efektowny finał nie może przesłonić faktu, że to była fuszerka.

Publicystyka
Jerzy Surdykowski: Oczy Dzieciątka i sedno naszej wiary
Publicystyka
Ambasador Norwegii: Niezawodni partnerzy w niepewnych czasach
Publicystyka
Rzecznik Muzeum Historii Polski o okrągłym stole: To dobra decyzja ponad podziałami
Publicystyka
Marek A. Cichocki: Czas Kissingerów i Brzezińskich dobiegł końca
Publicystyka
Kazimierz M. Ujazdowski: Suwerenny Trybunał Konstytucyjny bez pomocy TSUE
Materiał Promocyjny
W kierunku zrównoważonej przyszłości – konkretne działania
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama