Jacek Karnowski: Efektowny finał nie przesłoni fuszerki

„Rząd ogłosił sukces, stopniując starannie napięcie, z efektownym finałem w postaci transmitowanego na żywo przejazdu premiera z Warszawy do Łodzi” – ironizuje publicysta i stawia kilka – ważnych w obliczu kolejnego „sukcesu” rządu – pytań

Publikacja: 08.06.2012 11:47

Jacek Karnowski: Efektowny finał nie przesłoni fuszerki

Foto: W Sieci Opinii

Karnowski pisze:

"Nim ten zegar pokaże zero, udało się zdążyć. A2 gotowa. Oto premier Donald Tusk testujący autostradę A2 teraz w drodze na żywo z Błękitnego 24. W drodze z Warszawy do Łodzi" - informowała widzów rozentuzjazmowana prezenterka TVN24 - stacji, która relacjonowała przejazd premiera za pomocą helikoptera. Łączenie z reporterką w śmigłowcu pozostanie na długo w naszej pamięci  - jako przykład propagandy naszych czasów.

"Małgosiu, podróż szefa rządu powinna już się kończyć, bo było nie było jedzie autostradą.

Małgosia odpowiedziała:

"Lepiej by było, żeby poseł John Godson [u którego premier miał zjeść posiłek] już ostatni raz mieszał w garnku, bo premier zbliża się już do Strykowa. Jechał grzecznie cały czas prawym pasem, za nim samochód Biura Ochrony Rządu. W tej chwili już widzimy, że podróż powoli zmierza do końca...".

I ironicznie podsumowuje przedstawienie autostradowe, jakie zafundował nam rząd:

Rząd ogłosił sukces, stopniując starannie napięcie, z efektownym finałem w postaci transmitowanego na żywo przejazdu premiera. Pomijając sprawę znacznego okrojenia programu autostradowego i niezrealizowania większości zapowiedzi dotyczących sieci dróg na euro, wypada zapytać:

1. Ile kosztowała "przygoda" związana z wyborem chińskiego Covecu na wykonawcę podwarszawskiego odcinka autostrady?

2. O ile większą kwotę zaoferowano kolejnemu wykonawcy - DSS - za przejęcie opóźnionej i zaniedbanej budowy?

3. Ile wyniosą koszty związane z bankructwem DSS i koniecznością pokrycia należności wobec podwykonawców - co rząd już zapowiedział?

4. Ile kosztowało pospolite ruszenie w ostatnich tygodniach, związane z pracą na 3 zmiany? Ile kosztowało ściągnięcie drogiego sprzętu z zagranicy (maszyna kładąca asfalt na całej szerokości szosy) w trybie ekspresowym?

5. Jakie będą koszty związane z wykończenie autostrady po Euro? O ile będą wyższe w porównaniu z normalnym trybem wykończenia budowy? Innymi słowy - ile będzie kosztowało ponowne rozlokowanie sprzętu i ekip budowlanych?

Te pytania publicysta pozostawia bez odpowiedzi. Jednocześnie ostro podsumowuje:

W sprawie A2 rząd podjął fatalne decyzje. Decyzje niezwykle kosztowne. Miejmy nadzieje, że po Euro dowiemy się, jak kosztowne. Efektowny finał nie może przesłonić faktu, że to była fuszerka.

Karnowski pisze:

"Nim ten zegar pokaże zero, udało się zdążyć. A2 gotowa. Oto premier Donald Tusk testujący autostradę A2 teraz w drodze na żywo z Błękitnego 24. W drodze z Warszawy do Łodzi" - informowała widzów rozentuzjazmowana prezenterka TVN24 - stacji, która relacjonowała przejazd premiera za pomocą helikoptera. Łączenie z reporterką w śmigłowcu pozostanie na długo w naszej pamięci  - jako przykład propagandy naszych czasów.

Pozostało 80% artykułu
Publicystyka
Rosja zamyka polski konsulat. Dlaczego akurat w Petersburgu?
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Publicystyka
Marek Kozubal: Dlaczego Polacy nie chcą wracać do Polski
Publicystyka
Jacek Nizinkiewicz: PiS robi Nawrockiemu kampanię na tragedii, żeby uderzyć w Trzaskowskiego
Publicystyka
Estera Flieger: „Francji już nie ma”, ale odbudowała katedrę Notre-Dame
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Publicystyka
Trzaskowski zaczyna z impetem. I chce uniknąć błędów z przeszłości