Tomasz Nałęcz: Smuda przebrany za Piłsudskiego to chwyt żywcem z tabloidów

Doradca prezydenta Bronisława Komorowskiego na antenie TOK FM skrytykował okładkę "Newsweeka", nazywając tygodnik Tomasza Lisa tabloidem

Publikacja: 12.06.2012 15:01

Tomasz Nałęcz: Smuda przebrany za Piłsudskiego to chwyt żywcem z tabloidów

Foto: W Sieci Opinii

Zapytany o odwołania do historii na okładkach tygodników i tabloidów, Tomasz Nałęcz odpowiedział:

Jako historyk jestem zadowolony, że przeciętny Polak dowie się o bitwie pod Kłuszynem. To jest efekt tabloidyzacji przekazu, na całym świecie tabloidy, jak są ważne mecze, odwołują się do historii.

Prowadząca Poranek w TOK FM zwróciła uwagę, że Nałęcz zaliczył "Newsweek" do tabloidów. Doradca prezydenta odparł:

To nie ja tak zaliczyłem, to "Newsweek" tak wybrał. Taka okładka zaskoczyła w przypadku tego tygodnika.

Na temat przemarszu rosyjskich kibiców:

To jest jak z zaproszeniem do domu gości. Polacy są gospodarzami. Gospodarz ma zawsze pewne oczekiwania pod adresem gości. Oczekujemy sympatycznych, miłych zachowań, podobnie jak wtedy, gdy zapraszamy do domu. Ale jeśli goście są ekstrawaganccy, i zachowują się w ekstraordynaryjny sposób, to gospodarz nie targa ich za uszy, tylko robi dobrą minę. Mnie takie symbole by nie przeszkadzały, bo noszą je ludzie, którzy o komunizmie już nie mają pojęcia.

Nałęcz mówił o spotkaniu prezydenta Komorowskiego z Wiktorem Janukowyczem:

Spotkanie z Janukowyczem było prywatne, ale nawet w oficjalnym komunikacie napisano, że "poruszono sprawę". Prezydenci rozmawiają o kwestii Tymoszenko podczas każdego spotkania, niestety od kilkunastu miesięcy. Efekt - chyba niestety taki jak zawsze. Ale miejmy nadzieję, że dojdzie do szczęśliwego finału. Fakt uwięzienia Julii Tymoszenko nie jest korzystny dla Ukrainy.

Publicystyka
Marek Cichocki: Donald Trump robi dobrą minę do złej gry
Publicystyka
Jacek Nizinkiewicz: Minister może zostać rzecznikiem rządu. Tusk wybiera spośród 6-7 osób
Publicystyka
Tomasz Krzyżak: Biskupi muszą pokazać, że nie są gołosłowni
Publicystyka
Jędrzej Bielecki: Niemcy przestraszyły się Polski, zmieniają podejście do migracji
Materiał Promocyjny
Bank Pekao nagrodzony w konkursie The Drum Awards for Marketing EMEA za działania w Fortnite
Publicystyka
Łukasz Adamski: Elegia dla blokowisk. Czym Nawrocki może zaimponować Trumpowi?