"Jedynki" dla najlepszych czy najbogatszych?

"Jedynki" na najlepszych partyjnych listach w Łodzi to podobno koszt 20-25 tys. zł. Zdarza się jednak, że "cena" sięga 50 tys. zł

Publikacja: 08.09.2011 14:35

"Jedynki" dla najlepszych czy najbogatszych?

Foto: W Sieci Opinii

Bywa, że o czołowe miejsce na liście walczy kilku kandydatów. Czy największe szanse ma ten z najgrubszym portfelem? Jarosław Jagiełło, szef łódzkiego okręgu PiS finansowych szczegółów jeszcze nie zna.

Wiadomo na razie tyle, że w 9. okręgu wyborczym, czyli łódzkim, wydamy na kampanię jakieś 200-250 tys. zł.

W PO największy limit wydatków przyznano nie liderowi listy, a pierwszej trójce - po 22 tys. zł. W SLD limitów podobno nie ma. Są za to wpłaty właścicieli miejsc w pierwszej piątce na regionalną kampanię. W Łodzi numer 1 na liście wpłacił 20 tys. zł.

Agnieszka Wojciechowska Van Heukelom, liderka łódzkiej listy PJN, twierdzi, że nie zbliży się do górnej granicy wyznaczonej przez jej partię:

Każdy wpłaca na swą kampanię, ile może, a 10 proc. kwoty idzie na kampanię ogólnopolską. Ja 50 tysięcy złotych nie wydam na pewno, planuję wydać tylko kilka tysięcy złotych.

Ile trzeba zapłacić za konkretne miejsce, tak naprawdę wiedzą tylko sami zainteresowani.

Bywa, że o czołowe miejsce na liście walczy kilku kandydatów. Czy największe szanse ma ten z najgrubszym portfelem? Jarosław Jagiełło, szef łódzkiego okręgu PiS finansowych szczegółów jeszcze nie zna.

Wiadomo na razie tyle, że w 9. okręgu wyborczym, czyli łódzkim, wydamy na kampanię jakieś 200-250 tys. zł.

Publicystyka
Roman Kuźniar: 100 dni Donalda Trumpa – imperializm bez misji
Publicystyka
Weekend straconych szans – PiS przejmuje inicjatywę w kampanii prezydenckiej?
felietony
Marek A. Cichocki: Upadek Klausa Schwaba z Davos odkrywa prawdę o zachodnim liberalizmie
Publicystyka
Koniec kampanii wyborczej na kółkach? Dlaczego autobusy stoją w tym roku w garażach
Materiał Promocyjny
Tech trendy to zmiana rynku pracy
analizy
Jędrzej Bielecki: Radosław Sikorski nie ma już złudzeń w sprawie Donalda Trumpa
Materiał Partnera
Polska ma ogromny potencjał jeśli chodzi o samochody elektryczne