Firma poinformowała właśnie, że wspólnie z Muzeum Powstania Warszawskiego zorganizuje program edukacyjny pod hasłem „Parasol Historii. Wspomnienie '44". Strony podpisały umowę w lutym, nie ujawniają wartości umowy. W sierpniu firma opublikuje w najważniejszych polskich mediach cykl reportaży nt. powstania. Maspex dofinansuje też film o powstaniu, dziś jeszcze pod roboczym tytułem „Kurier". Wreszcie w tym roku ufunduje 44 kolejne Tablice Pamięci, upamiętniające ofiary powstania.
To realizacja obietnic złożonych przez firmę po wybuchu afery związanej z kontrowersyjną reklamą napoju Tiger. Napój zniknął nawet z półek stacji benzynowych Orlen i Lotos. Po kilku miesiącach opinia publiczna zdążyła już zapomnieć o tej historii. Maspex mimo to po cichu realizował złożone w sierpniu obietnice, m.in. pomoc dla żyjących powstańców. Firma w tym roku również będzie wspierać zbiórkę zorganizowaną przez Światowy Związek Żołnierzy Armii Krajowej. To na to konto w ubiegłym roku jednym przelewem prezes Krzysztof Pawiński przesłał pół miliona złotych. Maspex finansuje też dla powstańców wizyty domowe lekarzy z przychodni dla weteranów, którą prowadzi Fundacja Pomocy na rzecz Żołnierzy Armii Krajowej im. gen. brygady Leopolda Okulickiego ps. Niedźwiadek.