Browary toną w niesprzedanym piwie. Przeróbka na dżin rozwiązaniem

Japońskie browary rzemieślnicze mają problem w postaci hektolitrów niesprzedanego piwa.

Aktualizacja: 23.10.2020 17:00 Publikacja: 23.10.2020 14:18

Browary toną w niesprzedanym piwie. Przeróbka na dżin rozwiązaniem

Foto: Bloomberg

Cesarstwo Japonii szykowało się na 2020, który miał być rokiem Igrzysk Olimpijskich w Tokio. Spodziewano się, że Kraj Kwitnącej Wiśni odwiedzi nawet 40 mln turystów. Jednak pandemia koronawirusa zmieniła wszystko i kraj, jak większość świata, zmaga się z negatywnymi skutkami gospodarczymi pandemii.

Wśród mocno poszkodowanych recesją branż jest browarnictwo. Sprzedaż piwa w Japonii spadła w pierwszym półroczu, jak informował Bloomberg, o 26 procent. To olbrzymi problem zwłaszcza dla małych browarów. Mistrz browarniczy Isamu Yoneda w Kiuchi Brewery w rozmowie z CNN przyznał, że dla Kiuchi mniej klientów i zamówień eksportowych wiosną oznaczało, że firma niemal tonęła w powoli psującym się piwie. Jednak udało się wymyślić rozwiązanie.

Tylko 99 zł za rok.
Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne.

Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu.
Przemysł spożywczy
Węgry zakazały importu polskiej wołowiny i wieprzowiny. To odwet
Przemysł spożywczy
Zmarł jeden z twórców imperium lodziarskiego Koral
Przemysł spożywczy
Polskie Jeżyki i Grześki łączą siły z niemieckimi zającami
Przemysł spożywczy
Słynny producent alkoholi luksusowych zwolni ponad tysiąc pracowników
Przemysł spożywczy
Zakaz reklamy piwa? Ministerstwo nie mówi „nie”
Materiał Promocyjny
Między elastycznością a bezpieczeństwem