#RZECZoBIZNESIE: Robert Chmielewski: Ekspansja bez przygotowania to tylko problemy

Każdemu komu się wydaje, że może ot tak wejść na rynek chiński czy jakikolwiek inny, jest w błędzie. To są lata doświadczeń i przygotowań – mówi Robert Chmielewski, właściciel i dyrektor generalny firmy Lactex, lubelskiego eksportera produktów mleczarskich o przedłużonym terminie ważności, gość programu Pawła Rożyńskiego.

Aktualizacja: 14.12.2017 13:12 Publikacja: 14.12.2017 13:09

#RZECZoBIZNESIE: Robert Chmielewski: Ekspansja bez przygotowania to tylko problemy

Foto: tv.rp.pl

W raporcie HSBC Lactex jest wskazany jako przykład ukrytego czempiona. - Mało kto o nas wie w kraju, ale w świecie jesteśmy rozpoznawalną firmą w branży i postrzegani jako solidny partner - mówił Chmielewski.

Przypomniał, że zaczynali pracę prawie 30 lat temu, na początku przemian ustrojowych. - Dla nas starszym bratem była Unia Europejska. Nasi partnerzy z państw zachodnich to byli Holendrzy, Francuzi i Niemcy. Czuliśmy się przez nich niedoceniani. Ze względów ambicjonalnych zaczęliśmy szukać klientów poza granicami Europy. Trafiliśmy do krajów, gdzie Polska miała już jakąś historię, czyli do krajów Maghrebu. To był Egipt, Syria, Algieria. Z polskich firm myśmy pierwsi wchodzili na te rynki – wspominał gość.

Tylko 99 zł za rok.
Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne.

Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu.
Przemysł spożywczy
Viktor Orbán zaskoczył polski rząd. Producenci mięsa wściekli, ale embargo trwa
Przemysł spożywczy
Węgry zakazały importu polskiej wołowiny i wieprzowiny. To odwet
Przemysł spożywczy
Zmarł jeden z twórców imperium lodziarskiego Koral
Przemysł spożywczy
Polskie Jeżyki i Grześki łączą siły z niemieckimi zającami
Przemysł spożywczy
Słynny producent alkoholi luksusowych zwolni ponad tysiąc pracowników