- Tan – Viet International osiągnął olbrzymi sukces w Polsce, stając się liderem w swoich kategoriach produktowych – komentuje Tao Ngoc Tu, założyciel i przewodniczący rady nadzorczej tej spółki.
- W związku z tym przyszedł czas, aby spojrzeć na rozwój spółki globalnie i zdobyte doświadczenie wykorzystać w dynamicznej ekspansji na zagranicznych rynkach – dodaje.
Firma założona przez Tao Ngoc Tu jest od 2005 roku wyłącznym dystrybutorem w Polsce i Europie produktów marki Vifon, czołowego gracza w kategorii zup błyskawicznych nad Wisłą oraz w Wietnamie. Należą do niego także marki TaoTao, Tokyoto, Polka oraz Ammko. Brand Tao-Tao to lider rynku sosów i makaronów orientalnych w naszym kraju. Tan – Viet jest również właścicielem spółek w Niemczech i Rumunii oraz na Słowacji i Węgrzech. Ponadto prowadzi dystrybucję w innych krajach europejskich. Od 2002 roku działa na Kubie, gdzie promuje polskie produkty żywnościowe pod marką Polka. Nowa strategia zakłada umocnienie się na rynku europejskim, przede wszystkim w krajach zachodnich. W tym w Wielkiej Brytanii, gdzie jest już obecna, głównie dzięki kupującej jej produkty Polonii.
W Azji, kluczowym rynkiem spółki pozostanie Wietnam, na którym oparta jest większość jej przychodów na tym kontynencie. W wyniku, jak informuje, wzmocnienia kategorii produktów noodli pszennych oraz rozbudowy sieci dystrybucyjnej opartej o nowy zakład produkcyjny na północy Wietnamu (obecnie spółka posiada fabrykę na południu), Tan-Viet planuje kilkukrotnie zwiększyć przychody na tym rynku. Mają mu w tym pomóc dodatkowo korzystne trendy demograficzne oraz bogacenie się społeczeństwa.
Dzięki przyczółkowi na Kubie oraz większym mocom produkcyjnym Tan-Vietowi ma być łatwiej zaistnieć na rynkach amerykańskich.