Reklama

RPO do KRRiT: trzeba zbadać plastelinową "dobranockę" z TVP Info

Wyemitowanie w TVP Info animacji sugerującej defraudowanie pieniędzy zebranych podczas WOŚP powinno być zbadane przez Krajową Radę Radiofonii i Telewizji. Zdaniem Rzecznika Praw Obywatelskich audycja mogła mieć antysemicki wydźwięk, a jej opublikowanie w publicznej telewizji może być odczytane jako przyzwolenie na mowę nienawiści w dyskursie publicznym.

Aktualizacja: 16.01.2019 11:06 Publikacja: 16.01.2019 10:16

Kadr z plastelinowej "dobranocki" wyemitowanej w programie "Minęła 20" w TVP Info

Kadr z plastelinowej "dobranocki" wyemitowanej w programie "Minęła 20" w TVP Info

Foto: You Tube

dgk

Chodzi o satyryczną animację Barbary Pieli pt. "Metoda na siema" wyemitowaną w programie "Minęła 20" w publicznej TVP Info tuż przed finałem Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy. Wystąpiły w niej plastelinowe postacie prezesa WOŚP Jerzego Owsiaka oraz byłej prezydent Warszawy Hanny Gronkiewicz-Waltz. Filmik sugeruje, że pieniądze zebrane podczas WOŚP przekazywane są politykom.

- Zarzucanie bez żadnych dowodów defraudacji pieniędzy zebranych podczas jednej z największych w Polsce akcji charytatywnych, w którą zaangażowana jest co roku ogromna liczba ludzi, musi budzić ogromny niepokój - stwierdził Rzecznik Praw Obywatelskich.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Matura i egzamin ósmoklasisty
Nadchodzi najpoważniejsza zmiana w polskiej ortografii od kilkudziesięciu lat
Nieruchomości
Sąd Najwyższy wydał ważny wyrok ws. zasiedzenia służebności przesyłu
Dobra osobiste
Dziennikarka TVP ofiarą pomówień wspomaganych przez AI. Jak walczyć z oczernianiem?
Prawo w Polsce
Jest pierwsze weto. Karol Nawrocki mówi o „szantażu wobec społeczeństwa"
Matura i egzamin ósmoklasisty
CKE podała terminy egzaminów w 2026 roku. Zmieni się też harmonogram ferii
Materiał Promocyjny
Firmy coraz częściej stawiają na prestiż
Reklama
Reklama