Reklama

Na co skarżyli się klienci biur podróży w 2017 roku

Po tegorocznych wakacjach turyści zgłosili 15 proc. więcej skarg na przewoźników czy hotelarzy niż w tym samym okresie w ubiegłym roku.

Publikacja: 24.10.2017 14:05

Na co skarżyli się klienci biur podróży w 2017 roku

Foto: Adobe Stock

Powrót z zagranicznych wakacji nie dla każdego należy do najprzyjemniejszych momentów. I nie dlatego, że trzeba wracać do szarej codzienności. Niektórym turystom zagraniczny wyjazd się nie udał przez problem z podróżą samolotem. Innym wakacje popsuli hotelarze czy firmy wynajmujące auta. Niestety, takich nieszczęśliwców jest więcej niż przed rokiem.

O ile w 2016 roku w okresie od czerwca do września Europejskie Centrum Konsumenckie w Polsce (ECK Polska) otrzymało 506 skarg na usługi wakacyjne, to w tym roku było ich już 597 – 15 proc. więcej. Wzrost ten dotyczy wszystkich wakacyjnych usług. Jeżeli chodzi o turystów niezadowolonych z usług hotelarskich, to w tym roku zgłosili oni 7 proc. więcej skarg do ECK Polska.

W 2017 r. turyści najczęściej skarżyli się na przewoźników lotniczych – 65 proc. wszystkich zgłoszeń. Skargi do ECK wpływają jednak dopiero , gdy przewoźnik nie rozpatrzy pozytywnie reklamacji podróżnego. Dlatego takich turystów, którym spóźnił się lot, zgubiono bądź poniszczono bagaż, ale przewoźnik to w jakiś sposób zrekompensował było zapewne więcej.

Druga usługą, na która w tym roku najczęściej skarżyli się do ECK podróżni był wynajem hoteli – 17 proc.. Bywa, że wynajęty pokój odbiega od standardu z oferty (np. rak klimatyzacji) albo nie jest w stanie pomieścić np. większej rodziny.

Na problemy z wynajmem aut skarg było 10 proc.. Jeden z polskich turytów miał problem z porysowanym samochodem z wypożyczalni. Pojazd miał być ubezpieczony (takie zapewnienie było w ofercie), ale na koniec wakacji okazało się, że auto jednak nie miało polisy AC. Turysta musiał więc wyłożyć na naprawę z własnej kieszeni i dopiero po interwencji ECK Polska odzyskał pieniądze.

Reklama
Reklama

Pozostałe skargi w okresie wakacyjnym dotyczyły koncertów (5 proc.) oraz innych usług (3 proc.).

Prawo karne
Prokurator krajowy o śledztwach ws. Ziobry, Romanowskiego i dywersji
Konsumenci
Nowy wyrok TSUE ws. frankowiczów. „Powinien mieć znaczenie dla tysięcy spraw”
Praca, Emerytury i renty
O tym zasiłku mało kto wie. Wypłaca go MOPS niezależnie od dochodu
Samorząd
Więcej czasu na plany ogólne w gminach. Bruksela idzie Polsce na rękę
Materiał Promocyjny
Jak producent okien dachowych wpisał się w polską gospodarkę
Nieruchomości
Co ze słupami na prywatnych działkach po wyroku TK? Prawnik wyjaśnia
Materiał Promocyjny
Lojalność, która naprawdę się opłaca. Skorzystaj z Circle K extra
Reklama
Reklama
REKLAMA: automatycznie wyświetlimy artykuł za 15 sekund.
Reklama
Reklama