Platforma pozwala śledzić np., ile osób odwiedziło strony ministerstw. Ma to pomóc poznać potrzeby obywateli i wyznaczyć kierunki dalszej cyfryzacji administracji. Osobom zainteresowanym – badaczom, dziennikarzom czy studentom – pozwoli natomiast sprawdzać aktualne trendy.

Widok.gov.pl jest również nową platformą komunikacji – otwiera niedostępne wcześniej dane publiczne. Ułatwia wyszukiwanie informacji związanych z usługami cyfrowymi i podpowiada, jak je wykorzystać na własny użytek, w dowolny sposób – czytamy w komunikacie Ministerstwa Cyfryzacji.

Pomysł opiera się na doświadczeniach innych krajów, został jednak dostosowany do potrzeb Polaków. Resort zachęca do wysuwania własnych sugestii, na podstawie których podejmie decyzje o dalszym rozwoju poszczególnych usług.

Portal jest pilotażem projektu Zintegrowanej Platformy Analitycznej – w następnych etapach ma przynieść wiele korzyści obywatelom i przedsiębiorcom. Dostarczy danych do optymalizacji działań administracji.

To wspólna inicjatywa ministra cyfryzacji, Ministerstwa Rozwoju, Instytutu Łączności (któremu przyznano 170 tys. zł dotacji na prowadzenie projektu), Centralnego Ośrodka Informatyki oraz najważniejszych dostawców e-usług. To jeden z elementów wdrażania idei GOV.TECH, przedstawionej przez minister Annę Streżyńską w czerwcu na spotkaniu Impact'17.