Na te oraz inne pytania dotyczące działów sprzedaży pozwoli odpowiedzieć nowe ogólnopolskie badanie "Barometr Dyrektorów Sprzedaży 2012" realizowane przez firmę doradztwa personalnego Michael Page International.
- Szefowie firm, działów sprzedaży i marketingu, prognozując działania i decyzje na rok 2012 mają wiele wątpliwości - komentuje Jérôme Lafuite, dyrektor zarządzający Michael Page International w Polsce. - Choć sytuacja gospodarcza w Polsce kształtuje się lepiej niż w pozostałej części Europy, to jednak paradoksalnie trudniej jest zaplanować najbliższą przyszłość. Tym bardziej interesujące jest poznanie aktualnych trendów wśród menadżerów sprzedaży i marketingu. Chcąc poznać pełny obraz aktualnych trendów i nastrojów wśród dyrektorów sprzedaży zdecydowaliśmy o przeprowadzeniu badania wśród kilku tysięcy zgromadzonych w naszej bazie menadżerów. W trakcie badania zadamy pytania o ocenę obecnej pozycji zawodowej, planowany rozwój kariery, realizację dotychczasowych zamierzeń, a także opinie dotyczące sytuacji gospodarczej - dodaje.
Badanie poruszy zagadnienia dotyczące m.in. szans i zagrożeń biznesowych, wpływu kryzysu na wyniki sprzedażowe, wyzwań dla sprzedaży, planów na 2012 rok i roli marketingu w sprzedaży. Podjęta zostanie próba przedstawienia charakterystyki profilu dyrektora sprzedaży. Przeanalizowana zostanie sytuacja managerów sprzedaży w Polsce pod kątem fluktuacji kadr, systemów bonusowych oraz promocji w zespołach sprzedaży.
Odpowiedzi respondentów będą gromadzone do 23 marca 2012 r. Osoby chcące wziąć udział w badaniu otrzymują dostęp do ankiety za pomocą mailingu i mogą odpowiadać na pytania on-line. Na potrzeby projektu stworzona została dedykowana strona internetowa, którą można znaleźć pod adresem: www.michaelpage.pl.
Oficjalne ogłoszenie wyników badania nastąpi 31 maja 2012 r.