#RZECZoBIZNESIE: Beata Mońka: Szklany sufit czasem mamy w głowie

Kobiety, ale i czasami mężczyźni, mają w głowie „to może jeszcze nie ten moment na awans, może nie ja, czy na pewno” - mówi Beata Mońka,kobieta biznesu, menedżer, gość programu Marcina Piaseckiego.

Aktualizacja: 08.03.2017 11:08 Publikacja: 08.03.2017 11:03

#RZECZoBIZNESIE: Beata Mońka: Szklany sufit czasem mamy w głowie

Foto: tv.rp.pl

 

Gość odniosła się do kilku stereotypów odnośnie kobiet w biznesie. Pierwszy to niższe zarobki kobiet.

- To jest niestety prawda – mówiła Mońka . - Wg mnie godziwa płaca należy się za godziwą pracę, niezależnie od płci. Tak powinni być traktowani wszyscy ludzie, zgodnie ze swoimi umiejętnościami, doświadczeniem, charyzmą i tym, jak to się przekłada na to, co wnoszą do ekonomii, gospodarki, rodziny. Tych ról w społeczeństwie mamy bardzo dużo – dodała.

Skomentowała też twierdzenie, że kobietom trudniej robi się karierę, trudniej awansuje i zjawisko szklanego sufitu.

- Szklany sufit to kwestia definicji – stwierdziła. - Czasem szklany sufit to taki, który stawiamy sobie same w głowach. My kobiety, ale i czasami mężczyźni. Czasami mamy w głowie „to może jeszcze nie ten moment na awans, może nie ja, czy na pewno” - tłumaczyła.

- O wiele gorsze są szklane sufity, które są czasami w samych firmach stawiane – dodała Mońka.

Kolejny stereotyp mówi o tym, że kobiety zajmują się rodziną i mają trudniej w karierze zawodowej, a mężczyźni robią tę karierę kosztem rodziny.

- Często tak jest, natomiast z drugiej strony też nie – oceniła Mońka. - Zależy to od uwarunkowań. Od wielu lat walczymy z stereotypem mężczyzny jak i kobiety, kto tu jest łowcą, kto biegnie na polowanie, a kto zajmuje się domem. Idealny model jest taki, kiedy robimy to razem – stwierdziła.

Beata Mońka jest w jury konkursu promującego kobiety, którego rozstrzygnięcie nastąpi dzisiaj w Brukseli.

- Konkurs jest organizowany przez Unię Europejską i dotyczy najbardziej innowacyjnych kobiet w 2017 r. Mamy 12 finalistek i dzisiaj wieczorem będzie finał – tłumaczyła.

Zaznaczyła, że są to projekty najbardziej przedsiębiorczych, innowacyjnych kobiet w Europie, które nie tylko coś wymyśliły, ale również wdrożyły w rozmaitych dziedzinach.

- Mamy ponad 260 finalistek od początku istnienia konkursu. Czekamy na jak najwięcej Polek – podsumowała.

Praca
Grupa Pracuj chce podwoić przychody w ciągu pięciu lat
Materiał Promocyjny
VI Krajowe Dni Pola Bratoszewice 2025
Praca
Polskim firmom nie będzie łatwo odkrywać płacowe karty
Praca
Polscy seniorzy są chętni do dłuższej pracy. Jak im to ułatwić?
Praca
Polacy będą pracować krócej? Wkrótce ruszy pilotaż
Materiał Promocyjny
Cyberprzestępczy biznes coraz bardziej profesjonalny. Jak ochronić firmę
Praca
Amerykanie wertują oferty pracy w Wielkiej Brytanii
Materiał Promocyjny
Pogodny dzień. Wiatr we włosach. Dookoła woda po horyzont