W tym roku gościem specjalnym konferencji organizowanej przez Forum Odpowiedzialnego Biznesu w ramach programu edukacyjnego Liga Odpowiedzialnego Biznesu będzie prof. Jan Jonker, ekspert w dziedzinie CSR, profesor Corporate Sustainability w Nijmegen School of Management, Radboud University Nijmegen w Holandii. Prof. Jonker zaprezentuje temat: "CSR and the new Bottom Lines of Organizations".
W dwudniowej konferencji, która odbędzie się 13-14 maja br. w Warszawie uczestniczyć będą studentki i studenci zarówno uczelni ekonomicznych, jak też technicznych oraz kierunków humanistycznych z całej Polski. Warsztaty i szkolenia poprowadzą praktycy i teoretycy CSR, przedstawiciele i przedstawicielki firm oraz organizacji pozarządowych. Wśród nich będą reprezentanci firm: PwC, Grupa TP, Nutricia, PGNiG, organizacji: Forum Odpowiedzialnego Biznesu, Polskie Stowarzyszenie Sprawiedliwego Handlu "Trzeci Świat i My", CSR Impact, Centrum CSR, czy pracownicy firm konsultingowych: Jacek Dymowski, Barbara Szczęsna. W panelu dyskusyjnym dotyczącym nowych trendów w odpowiedzialnym biznesie wezmą udział: Bartłomiej Roch Remisko (Grupa TP), Dariusz Szwed (Zieloni 2004), Patrycja Romaniuk (Fundacja Sendzimira, CRS), Natalia Ćwik (Forum Odpowiedzialnego Biznesu, doktorantka SGH) oraz Magdalena Kostulska z Programu Narodów Zjednoczonych ds. Rozwoju (UNDP). Akademia jest miejscem wymiany wielu doświadczeń i wiedzy z zakresu odpowiedzialnego biznesu i zrównoważonego rozwoju.
Temat konferencji nawiązuje do koncepcji Potrójnej Linii Przewodniej (ang. Triple Bottom Line) oraz nowych trendów w odpowiedzialnym biznesie i brzmi: „e-CSR czyli ekonomia, ekologia, etyka". Oprócz interaktywnych warsztatów, szkoleń, wykładów i dyskusji, uczestnicy wezmą udział w grze strategicznej przygotowanej przez Pracownię Gier Szkoleniowych dotyczącej CSR i zrównoważonego rozwoju, będą też mieli okazję obejrzeć filmy związane z tym tematem.
Partnerami Akademii Odpowiedzialnego Biznesu 2011 są: Fundacja Kronenberga, Grupa TP/Orange, PwC, Nutricia oraz PGNiG. Patronat medialny objęli: odpowiedzialnybiznes.pl, Students.pl, Kariera.com.pl, DlaStudenta.pl, CR Navigator, kampaniespoleczne.pl oraz RP.PL.