Konkurs Polski Produkt Przyszłości to jeden z elementów prowadzonej przez Agencję Rozwoju Przedsiębiorczości (PARP) kampanii „Świat potrzebuje Twoich pomysłów", której głównym celem jest zachęcenie przedsiębiorców do współpracy z sektorem nauki.
W najnowszej, XV edycji konkursu, do rozdania są trzy statuetki i dyplomy, ale najważniejsza dla laureatów jest możliwość promowania swoich produktów. PARP zapewnia im bezpłatny udział w znaczących targach i konferencjach. Ale wygrana w konkursie daje też wymierne korzyści biznesowe, jak choćby umowy zawarte przez PARP z siedmioma laureatami poprzednich edycji konkursu na kwotę blisko 140 mln zł.
Uczestnikami konkursu mogą być indywidualni wynalazcy, przedsiębiorstwa lub ich przedstawiciele, instytuty naukowe, jednostki badawczo-naukowe. Warunkiem udziału jest przedstawienie projektu innowacyjnej technologii lub wyrobu.
Nabór wniosków do konkursu trwa do 16 stycznia 2012 roku. Informacje na ten temat znajdują się na stronie www.pi.gov.pl.
„Rzeczpospolita" objęła konkurs patronatem medialnym.