Zdaniem autorów raportu ten wzrost to pozytywny sygnał. Tym bardziej że nie maleje, a na niektórych uczelniach rośnie liczba kandydatów z zagranicy.
Co prawda bazą do porównań zeszłego roku były nie najlepsze lata światowego kryzysu, gdy – jak szacują autorzy raportu – z polskiego rynku zniknęła jedna piąta programów. Część uczelni odczuła też skutki wyczerpania się unijnych dotacji do studiów menedżerskich – w rezultacie skończyła się oferta MBA za kilka tysięcy złotych, a średnia liczba uczestników programu spadła o połowę, do 31 osób.
Kto jest statystycznym słuchaczem studiów menedżerskich? Według raportu uczestnicy studiów MBA to najczęściej Polacy w wieku 31 – 35 lat, którzy mają przeciętnie ok. sześciu – ośmiu lat doświadczenia zawodowego. Najczęściej pracują w sektorze technologicznym, bankowym, finansowym i handlowym. Chętnie wybierają studia Executive MBA, które mają zresztą największy (45 proc.) udział w ofercie polskich programów.