W internetowym filmiku młody człowiek pod krawatem przygotowuje kilkanaście kubków kawy, z którymi rusza  w obchód po biurze. Ten kawowy akcent, będący   symbolem kiepskich praktyk, wybrano na temat pierwszego ze spotów  kampanii społecznej „Staż. Sprawdź zanim pójdziesz", z którą wystartowało  Polskie Stowarzyszenie Zarządzania Kadrami.

Chce w ten sposób wypromować Polskie ramy jakości staży i praktyk, które określają zasady przygotowania profesjonalnych programów stażowych. Jak wyjaśnia Paulina Zaręba z PSZK, kampania społeczna ma zachęcić młodych ludzi do porównania standardów odbywanych przez nich praktyk z regułami opisanymi w ramach.

Według nich  profesjonalny program stażowy  powinien nie tylko dać uczestnikom szansę na zdobycie praktycznej wiedzy i doświadczenia przez udział w realnych projektach w firmie, ale też zapewnić wsparcie opiekuna, nie wspominając o odpłatności za   staż trwający powyżej miesiąca. PSZK zakończyło niedawno pierwsze audyty oceniające zgodność staży z polskimi ramami – potwierdzający to Znak Jakości zdobyły już trzy programy stażowe PZU oraz praktyki w Nestle, Siemens i Orange. Ich wykaz (podobnie jak opracowany przez PSZK zbiór norm)  znajduje się na stronie ?Stazeipraktyki.pl.