- Jak myślimy o informatyce, to myślimy: politechnika, inżynier. Tak naprawdę większość zawodów jest powiązanych z informatyką.
Jak kończyłem studia informatyczne na uniwersytecie, to nie było zawodów, które w tej chwili są pożądane na rynku informatycznym, jak data science czy trenerzy sieci neuronowych. Coraz mniej są potrzebne twarde umiejętności programowania, ale umiejętności kojarzenia, myślenia logicznego, twórczego i innowacyjnego – tłumaczył.
- Informatyk??to nie jest tylko siedzenie przed komputerem i pisanie kodu. To jest bardzo szeroki zakres działalności – dodał.
Największy??m zainteresowaniem Koderek cieszy się w grupie 6-12 lat.
- Dzieci urzeka zabawa, np. z robotami. Starsza grupa już jest mniej wrażliwa na tego typu zachęty - mówił Żmijewski.
- To co jest problemem nauczania w szkole, stawiamy sobie za cel Koderka. Jest to integracja różnych środowisk. Środowiska specjalistów ze światem edukacji i dzieci – tłumaczył.
Gość zauważył, że szkoła nie nadąża za tym, co się dzieje w tej chwili na świecie.