Reklama

Wyrachowanie, które szkodzi biznesowi

Kobieta mająca dzieci jest znacznie bardziej zmotywowanym i wydajnym pracownikiem niż niejeden męski „korpoludek".

Publikacja: 08.03.2016 21:00

Bartłomiej Piwnicki

Bartłomiej Piwnicki

Foto: materiały prasowe

Przyświeca jej bowiem życiowy cel: udowodnić całemu światu, że da radę być zarówno dobrą matką, jak i świetnym pracownikiem. Obserwuję coraz częściej pozytywne zjawisko na rynku pracy. Firmy opracowują rozwiązania na wypadek dłuższych przerw w pracy spowodowanych urlopami macierzyńskimi swoich pracownic. Dzięki temu pracownice nie mają problemu, aby poinformować o swojej ciąży i o planach na najbliższe kilka miesięcy.

Takie podejście powoduje, że będą się starały pracować jak najdłużej, aby pracodawca przez ten czas mógł znaleźć na ich miejsce czasowe zastępstwo (pomijam oczywiście sytuacje zagrożenia zdrowia). Mają też gwarancję, że gdy wrócą do pracy po kilku czy też kilkunastu miesiącach, zastaną swoje stanowisko pracy. Otwartość w komunikacji i przyjazne nastawienie – oto klucze do sukcesu. Organizacje, które mają takie podejście do kobiet, znajdują znacznie lepszych kandydatów do pracy, a do tego bardzo oddanych i lojalnych.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Poszukiwanie pracy
Polscy studenci docenili możliwości kariery nad Wisłą
Materiał Promocyjny
UltraGrip Performance 3 wyznacza nowy standard w swojej klasie
Poszukiwanie pracy
Warto umieć szukać pracy z polecenia
Poszukiwanie pracy
Ministerstwo Cyfryzacji rekrutuje pracowników. Ile można zarobić?
Poszukiwanie pracy
Kandydatom brakuje ofert pracy, a firmom kandydatów
Materiał Promocyjny
Raport o polskim rynku dostaw poza domem
Poszukiwanie pracy
Lipiec ożywił rekrutacje. W których branżach było więcej ofert pracy?
Materiał Promocyjny
Manager w erze AI – strategia, narzędzia, kompetencje AI
Reklama
Reklama