Wyrachowanie, które szkodzi biznesowi

Kobieta mająca dzieci jest znacznie bardziej zmotywowanym i wydajnym pracownikiem niż niejeden męski „korpoludek".

Publikacja: 08.03.2016 21:00

Bartłomiej Piwnicki

Bartłomiej Piwnicki

Foto: materiały prasowe

Przyświeca jej bowiem życiowy cel: udowodnić całemu światu, że da radę być zarówno dobrą matką, jak i świetnym pracownikiem. Obserwuję coraz częściej pozytywne zjawisko na rynku pracy. Firmy opracowują rozwiązania na wypadek dłuższych przerw w pracy spowodowanych urlopami macierzyńskimi swoich pracownic. Dzięki temu pracownice nie mają problemu, aby poinformować o swojej ciąży i o planach na najbliższe kilka miesięcy.

Takie podejście powoduje, że będą się starały pracować jak najdłużej, aby pracodawca przez ten czas mógł znaleźć na ich miejsce czasowe zastępstwo (pomijam oczywiście sytuacje zagrożenia zdrowia). Mają też gwarancję, że gdy wrócą do pracy po kilku czy też kilkunastu miesiącach, zastaną swoje stanowisko pracy. Otwartość w komunikacji i przyjazne nastawienie – oto klucze do sukcesu. Organizacje, które mają takie podejście do kobiet, znajdują znacznie lepszych kandydatów do pracy, a do tego bardzo oddanych i lojalnych.

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Poszukiwanie pracy
Na rynek pracy ruszyła jesienna fala młodych kandydatów
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Materiał Partnera
SHEIN Rozwija Centrum Technologiczne w Europie: Trwa rekrutacja polskich ekspertów IT
Poszukiwanie pracy
Rekrutacja coraz dłuższa i bardziej frustrująca dla kandydata
Poszukiwanie pracy
Przybyło ofert pracy. Kogo najbardziej szukają firmy?
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Poszukiwanie pracy
Płaca w IT jest prawie dwa i pół razy wyższa niż w firmach odzieżowych