Reklama

„Wataha” - mniej publicystyki, więcej opowieści

Dynamiczna i sprawnie poprowadzona fabuła, wyraziste postacie, nagłe zwroty akcji – ten prosty przepis na serial sensacyjny już nie wystarczy, żeby stworzyć serial sensacyjny, który zostanie zauważony, przetrwa w zbiorowej pamięci widzów. Potrzebne jest jakaś wartość dodana; element, który nie wystąpił jeszcze w żadnej innej produkcji.

Aktualizacja: 28.11.2017 11:04 Publikacja: 28.11.2017 11:01

„Wataha” - mniej publicystyki, więcej opowieści

Foto: materiały prasowe

W „Watasze”, chyba najlepszym polskim serialu stacji HBO, już od pierwszego sezonu produkcji tym „czymś” były Bieszczady. Twórcy osadzili losy bohaterów, członków Straży Granicznej w onirycznych, dzikich i jednocześnie urzekających lokacjach, dzięki czemu serial zyskał niepodrabialny klimat. Scenarzyści i operatorzy potrafili doskonale wykorzystać ten atut, mnożąc bieszczadzkie krajobrazy przez niejednoznaczną, doskonale współgrającą z ich tajemniczym klimatem fabułę.

Widzowie musieli czekać aż trzy lata na start kolejnego sezonu „Watahy”. W tym czasie pojawił się kolejny kontekst, dzięki któremu produkcja ta mogła się wyróżnić od innych sobie podobnych. Chodzi rzecz jasna o temat uchodźców z krajów ogarniętych wojną, jak Ukraina czy Syria. Potencjalny atut stał się jednak największą słabością drugiej odsłony serialu. Twórcy zarysowali polityczne i społeczne wątki bardzo grubą kreską, tak że język drugiej „Watahy” stawał się momentami wręcz publicystyczny.

Już za 19 zł miesięcznie przez rok

Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Czytaj, to co ważne.

Reklama
Plus Minus
„Dora Maar. Dwa oblicza miłości” i „Szukając Dory Maar”: Dwa portrety surrealistki
Plus Minus
„Fantastyczna 4: Pierwsze kroki”: Komiks z nutą konserwatywną
Plus Minus
„Za tamtymi drzwiami”: To, co w pamięci jeszcze płonie
Plus Minus
„Tkacze burz / Storm Weavers”: Krasnoludy dla singli
Plus Minus
„Książka na wojnie. Czytanie w ogniu walki”: Broń z papieru
Materiał Promocyjny
Nie tylko okna. VELUX Polska inwestuje w ludzi, wspólnotę i przyszłość
Reklama
Reklama