Reklama
Rozwiń
Reklama

Reklama a czyn nieuczciwej konkurencji, ktory wprowadza klienta w błąd

Bez reklamy przedsiębiorstwa więdną. Jednak z jej powodu mogą także znaleźć się na ścieżce prowadzącej do upadłości.

Publikacja: 21.08.2015 01:01

Jerzy Kowalski

Jerzy Kowalski

Foto: Rzeczpospolita

Wystarczy, gdy prawdziwy okaże się zarzut popełnienia przez firmę czynu nieuczciwej konkurencji w postaci reklamy wprowadzającej klienta w błąd. Może on być dość kosztowny dla firmy, która chce zachwycić klientów niskim odsetkami, najnowszą technologia czy najniższą w kosmosie ceną. Uważać musi nie tylko reklamujący się przedsiębiorca, ale również agencja reklamowa czy firma realizująca konkretny telewizyjny spot, opracowująca billboardy albo prasowe inserty. Odpowiedzialność za nieuczciwe reklamy może więc dotyczyć wielu podmiotów, które uczestniczyły w jej planowaniu, bezpośredniej produkcji, finansowaniu czy dystrybucji. Rozkłada się ona dość nierównomiernie i wszystko może zależeć od specyficznych okoliczności. Jedno jest pewne – ktoś zwykle poniesie koszty odszkodowań, czy też kar pieniężnych nałożonych przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów albo sąd. Dlatego lepiej, gdy przedsiębiorca zachowa ostrożność w mamieniu konsumentów i roztaczaniu przed nimi nierealnych wizji. Dobrze też będzie, gdy zapozna się z tekstem „Kto odpowiada za nieuczciwą reklamę" autorstwa Bartosza Solocha prawnika z warszawskiego biura Rodl& Partner.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Opinie Prawne
Robert Gwiazdowski: Uchwała kontra uchwała
Materiał Promocyjny
Bank Pekao uczy cyberodporności
Opinie Prawne
Piotr Szymaniak: Kiedy wypada bić na alarm
Opinie Prawne
Piotr Szymaniak: Problem neosędziów łatwiej rozwiązać „ustawką” niż ustawą
Opinie Prawne
Marcin Asłanowicz: Prawnicy nie muszą bić na alarm
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Opinie Prawne
Adam Mariański: Fiasko polityki podatkowej rządu w połowie kadencji
Materiał Promocyjny
Transformacja energetyczna: Były pytania, czas na odpowiedzi
Reklama
Reklama