Prezydencka inicjatywa referendum konstytucyjnego - debata w redakcji „Rzeczpospolitej"
Referendum będzie pożyteczne, pod warunkiem, że nie naruszy konstytucyjnego trybu zmiany konstytucji, pytania będą zrozumiałe, a odpowiedzi uczciwie zinterpretowane i wdrożone – to wnioski z debaty nad prezydencką inicjatywą referendalną zorganizowanej przez „Rzeczpospolitą".
Bogusław Chrabota, redaktor naczelny „Rzeczpospolitej”, otwiera debatę. Od lewej: prof. Jan Majchrowski, Uniwersytet Warszawski; Wojciech Hermeliński, przewodniczący PKW; Stanisław Trociuk, zastępca RPO; prof. Genowefa Grabowska, Wyższa Szkoła Menedżerska; moderator dyskusji Tomasz Pietryga, p.o. zastępcy red. naczelnego „Rzeczpospolitej”; red. Marek Domagalski; prof. Kamil Zaradkiewicz, dyrektor Departamentu Prawa Administracyjnego w MS; Michał Laskowski, sędzia Sądu Najwyższego
Bogusław Chrabota, redaktor naczelny „Rzeczpospolitej":
Już dwa lata temu rozpoczęliśmy debatę na temat konstytucji, której efektem była biała księga. Teraz prezydent rzuca propozycję referendum. Kluczowe pytanie jest takie, czy dzisiaj jest dobry moment na pracę nad nową konstytucją, tj. szansa na porozumienie najważniejszych sił politycznych i społecznych. A jeśli tak, to jak zbudować debatę publiczną, żeby inicjatywa prezydenta nie trafiła w próżnię.
Reklama
Pozostało jeszcze 98% artykułu
Czytaj więcej, wiedz więcej!
Rok dostępu za 99 zł.
Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję?
- możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Warunków przyspieszenia transformacji technologicznej nad Wisłą jest wiele. Potrzebne są inwestycje w pracowników, w tym ich szkolenia, ale też dbałość o zdrowie. Nieodzowne są też ułatwienia natury prawnej i jak zawsze – finansowanie.
My jesteśmy gotowi na wszystkie scenariusze. Wprowadziliśmy wiele nowych modeli samochodów osobowych, w tym SUV-y, crossovery i auta sportowe. Mamy też pojazdy użytkowe dla wszystkich rodzajów działalności – mówi Attila Szabó, prezes i dyrektor zarządzający Ford Polska.