Już za 19 zł miesięcznie przez rok
Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Czytaj, to co ważne.
Aktualizacja: 10.01.2016 20:33 Publikacja: 10.01.2016 20:00
Foto: Fotorzepa, Robert Gardziński
Rz: Chciałby pan, żeby polski biznes wykazywał się większym patriotyzmem?
Jerzy Starak: Wbrew pozorom jest go dużo. Zwłaszcza w ostatnich latach widać, że bardziej doceniamy polską własność. Ja takie podejście miałem od zawsze. W przypadku Polpharmy było podobnie. Jak przejmowałem zakład w Starogardzie Gdańskim, tam był dramat w obszarze tzw. chemii, to jest syntezy substancji farmaceutycznych. Przez trzy lata traciliśmy na tej produkcji po 15 mln dolarów rocznie. W tym czasie byłem namawiany, żeby ją zlikwidować, tak jak zrobiła większość krajowych firm farmaceutycznych. Wbrew tym opiniom postanowiłem utrzymać chemię, także dlatego, że likwidacja oznaczałaby zwolnienia. Po czterech latach restrukturyzacji ten segment przestał notować straty. A później zaczął powoli rosnąć i teraz jest jednym z najbardziej innowacyjnych obszarów w Polpharmie. Biznes wymaga troski, ale przede wszystkim cierpliwości. Kieruję się tym we wszystkich spółkach.
Jak zmienia się świat i Polska. Jak wygląda nowa rzeczywistość polityczna po wyborach prezydenckich. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.
Czytaj, to co ważne.
Sankcje na rosyjski LPG są omijane dzięki importowi z Rosji do Polski węglowodorów, które – teoretycznie – miały...
Gdy się z igły robi widły, grozi to zaostrzeniem kryteriów wszelkiej pomocy w przyszłości. Wsparcie stanie się d...
W 2024 roku po raz pierwszy przekroczyliśmy globalny próg 1,5°C ocieplenia względem epoki przedprzemysłowej. Ten...
Nowy impuls rozwojowy może Polsce przynieść tylko gospodarka oparta na kompetencjach, kapitale technologicznym i...
Afera wokół dotacji dla firm z branży HoReCa zatacza coraz szersze kręgi. Dawno przekroczyła rozmiary, na jakie...
Wspiera edukację, lokalne społeczności oraz pracowników w ich trudnych życiowych momentach. Od 35 lat duński holding VKR – właściciel marek VELUX oraz spółek siostrzanych konsekwentnie pokazuje, że kapitał społeczny jest tak samo ważny jak kapitał finansowy.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas