Dnia Internetowy szał wymusi zmiany na sklepach

Nie będzie nikogo w domu dzisiaj o 13? Spróbujemy dostarczyć paczkę jutro. Dokładnie o 13" – to tekst z jednego z popularnych prześmiewczych zdjęć krążących po internecie. Problemy ze ściganiem kurierów, ale przede wszystkim nasza coraz większa miłość do zakupów w sieci nie tylko stworzyły nową podkategorię internetowych memów, ale także zrewolucjonizowały sposób, w jaki prowadzą swój biznes firmy kurierskie. A przy okazji, sieci małych sklepów. I to pewnie one będą kolejnym ogniwem łańcucha, które za chwilę zostanie zmuszone do wykonania organizacyjnego szpagatu.

Publikacja: 09.05.2017 21:07

Dnia Internetowy szał wymusi zmiany na sklepach

Foto: Fotorzepa, Robert Gardziński

Klient w całej tej sytuacji jakoś sobie poradzi, bo w końcu to „nasz pan" i dla jego wygody firmy kurierskie, jeśli tylko się da, zamienia w punkty odbierania wymarzonych paczek nawet i przystanek autobusowy. Pytanie, jak poradzą sobie z tym osiedlowe sklepiki. Już dzisiaj w wielu z nich sprzedawcy upychają „pod ladą" całe worki paczek i paczuszek, odciążając w ten sposób recepcje korporacji, do których pracownicy masowo zamawiają zestawy par butów w kilku rozmiarach do zmierzenia w domu (a następnie gros z nich odsyłają tą samą drogą do magazynu). Sama dzięki internetowym zakupom w każdym kolejnym zamieszkiwanym mieszkaniu szybko wiem, gdzie mam najbliżej Pocztę, a gdzie Żabkę i jak daleko jest do najbliższej „szafy" InPosta (w której po okołoświątecznym paraliżu od najbliższego tygodnia przesyłki nie będą czekać już na odbierających 72 godziny, tylko 48).Strach pomyśleć, co stanie się, gdy Unia zwalczy geoblokady i jeszcze wzrośnie fala zakupów płynących do Polski z innych krajów członkowskich.

„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Czytaj za 9 zł miesięcznie!
Opinie Ekonomiczne
Witold M. Orłowski: Gospodarka wciąż w strefie cienia
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Opinie Ekonomiczne
Piotr Skwirowski: Nie czarne, ale już ciemne chmury nad kredytobiorcami
Ekonomia
Marek Ratajczak: Czy trzeba umoralnić człowieka ekonomicznego
Opinie Ekonomiczne
Krzysztof Adam Kowalczyk: Klęska władz monetarnych
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Opinie Ekonomiczne
Andrzej Sławiński: Przepis na stagnację