Reklama

Gry ery Facebooka

Sony zaprezentowało konsolę gier nowej generacji - PlayStation 4. Najważniejsze, oprócz udoskonalonych podzespołów, są w niej funkcje społecznościowe

Aktualizacja: 21.02.2013 23:07 Publikacja: 21.02.2013 10:40

Gry ery Facebooka

Foto: AFP

To najdziwniejsza premiera na jakiej byłem. Do Hammerstein na Manhattanie Sony przywiozło 1,5 tysiąca dziennikarzy z całego świata, żeby pokazać im „przyszłość świata PlayStation". Przed konferencją analitycy i dziennikarze gubili się w domysłach jakie „bajery" będzie miała PlayStation 4. Bo najnowsza konsola firmy musi stawić czoła silnym konkurentom - Nintendo Wii U oraz zapowiadanemu następcy Xbox 360 Microsoftu.

Reklama
Reklama

Ostatni raz Sony pokazywało nową konsolę sześć lat temu - na tym rynku to całe wieki temu. PlayStation 3, mimo że technicznie jest najmocniejszą konsolą na rynku, sprzedaje się gorzej niż konkurenci. A to w dużej mierze od PlayStation zależy przyszłość firmy, która obecnie chwieje się na rynku telewizorów oraz kamer i aparatów fotograficznych.

W Nowym Jorku Sony prezentowało zatem demonstracyjne wersje oprogramowania, mówiło o współpracy z największymi twórcami gier, chwaliło się nowymi funkcjami PlayStation 4, ale... nie pokazało samej konsoli. Generalnie o nadchodzącej nowości japońskiej firmy - nowości, która ma odwrócić sytuację na rynku i wydobyć Sony z zapaści - wiemy dokładnie tyle, ile przed „premierą". Przedstawiciele firmy odmawiają zaś komentarzy.

Piotr Kościelniak z Nowego Jorku

Więcej w jutrzejszej "Rzeczpospolitej"

Reklama
Reklama
Nowe technologie
Podcast „Rzecz w tym”: Czy jesteśmy skazani na bipolarny świat technologiczny?
Nowe technologie
Chińska rewolucja w sztucznej inteligencji. Czy Ameryka traci przewagę?
Nowe technologie
Niewykrywalny bombowiec strategiczny Sił Powietrznych USA odbył pierwszy lot
Nowe technologie
Co mówią kury? Naukowcy opracowali tłumacza, użyli sztucznej inteligencji
Nowe technologie
Prof. Zybertowicz: AI może potraktować ludzkość jak budowniczy autostrad traktują mrowiska
Reklama
Reklama