Goście nie będą musieli wystawać w kolejce do recepcji, wypełniac formularzy, ani pobierać kart, które służyły dotychczas do otwierana drzwi. Wystarczy przesunąć swoje urządzenie mobilne w pobliżu zamka pokoju hotelowego.
To będzie tylko jedna z funkcji nowego systemu, jaki sieć hotelowa Hiltona ma zamiar wprowadzić w najbliższym czasie. Od 2016 roku nowy system będzie obejmował elektroniczną rezerwację miejsc, oraz procedury check in oraz check out (meldowania się i opuszczania hotelu).
Goście będą mogli nie tylko wybrać sobie numer pokoju, ale także sprawdzić gdzie będzie się znajdował się w budynku hotelowym. Będą też mogli otrzymać aktualne zdjęcie wystroju wnętrza zamawianego pokoju.
System jest pomyślany jako ułatwienie dla ludzi biznesu, którzy wiele czasu spędzają w rozjazdach.
— Jasne jest dla nas, że goście chcą większego wyboru i kontroli — powiedziała Geraldine Calpin, szefowa ds. technologii cyfrowych Hilton Worldwide — Przeanalizowaliśmy informacje zwrotne od ponad 40 milionów członków Hilton Honors (programu lojalnościowego), ankiet dla gości, postów na portalach społecznościowych. 84 procent ankietowanych biznesmenów chce mieć możliwość wyboru własnego pokoju. Damy więc naszym gościom taką możliwość.