Rośnie liczba promocji deweloperskich

Z pierwszej ręki. Lato pobudza deweloperów do wprowadzania nowych promocji. Na klientów czeka dziś wiele bonusów.

Publikacja: 01.07.2013 01:23

Szeroka oferta mieszkań i tymczasowy brak wsparcia finansowego ze strony państwa („Rodzina na swoim" wygasła z początkiem tego roku, a „Mieszkanie dla młodych"  ma wejść w życie w przyszłym roku)  wymusza na deweloperach wprowadzanie własnych  programów dopłat.

– Spółki, które chcą zapewnić sobie przewagę konkurencyjną na rynku i utrzymać dobry poziom sprzedaży, często podejmują się akcji promocyjnych. Do końca tego roku będzie pojawiać się dużo ofert specjalnych – tłumaczy Joanna Tomczyk, analityk redNet Consulting.

Radosław Bieliński z Dom Development zaznacza, że promocje cenowe stały się dla niektórych deweloperów głównym elementem wsparcia sprzedaży mieszkań.

– Firmy prześcigają się w oferowaniu nowych, atrakcyjnych dla klientów pakietów promocyjnych.  Należy się spodziewać ich wzrostu w najbliższym czasie – prognozują pośrednicy agencji Ober-Haus.

Rabaty i negocjacje

Jednak większość promocji, zdaniem Andrzeja Gutowskiego ze spółki Ronson, dotyczy dużych mieszkań, o powierzchni 75–100 mkw. Popularne niewielkie mieszkania do 50 mkw., jeśli tylko są rynkowo wycenione i znajdują się dobrej lokalizacji, nie potrzebują dodatkowej zachęty, by znalazły nabywcę.

Intensywniejsze kampanie marketingowe dotyczą również osiedli, które zostały wybudowane jakiś czas temu i muszą dziś konkurować z nowymi, często ładniejszymi i bardziej ekonomicznie budowanymi inwestycjami.

– Deweloperom zależy na jak najszybszej sprzedaży mieszkań, które stojąc generują koszty. Dlatego w ramach takich inwestycji możemy liczyć na najbardziej atrakcyjne promocje – zapewnia Ewelina Juroszek, dyrektor ds. sprzedaży w spółce Atal.

Pośrednicy z Ober-Haus dodają, że klienci oprócz korzystania z promocji dodatkowo negocjują jeszcze ceny, chcąc w ten sposób uzyskać jak najniższą kwotę transakcji.

Promocje najczęściej dotyczą segmentu popularnego.

– Lokale z wyższej i najwyższej półki sprzedawane są zazwyczaj bez tego typu zabiegów. Skierowane są bowiem do ograniczonej grupy zamożnych klientów, których raczej nie wypada deweloperom zachęcać upustem na miejsce postojowe lub darmową komórką –  mówi Jarosław Jędrzyński, analityk z portalu RynekPierwotny.com.

Wakacyjne propozycje

Powszechną formą promocji pozostają garaże, miejsca postojowe, trzeci pokój czy komórka lokatorska gratis. Dodatkowo deweloperzy proponują np. aranżacje większych mieszkań w cenie zakupu albo mają dla nabywcy bony na wykończenie w salonach wnętrzarskich, np. nawet  30 tys. zł.

– Inną formą pozyskania klienta jest zachęta w postaci  losowań wśród kupujących w danej inwestycji  kilku wycieczek zagranicznych, np. na Maderę. Często też zaprasza się klienta wprost do negocjacji, przy użyciu hasła „podaj swoją cenę". W wielu przypadkach oferty mają charakter wyprzedażowy i przedstawiane są w formie haseł typu „tylko teraz rabaty na ostatnie mieszkania" – opowiada Joanna Targowska z Ober-Haus. Inna wersja promocji to sprzedaż większego apartamentu w cenie mniejszego.  W inwestycjach, które są już ukończone, deweloperzy organizują dni otwarte, jednocześnie podkreślając otwartość na rozmowy o cenie ostatecznej.

Np. Dom Development, jak co roku, organizuje w czasie wakacji dni otwarte, podczas których klienci mogą liczyć na obniżkę cen mieszkań i zasięgnąć porad u architektów.

– Podczas najbliższych dni otwartych w naszym warszawskim osiedlu Adria będzie można kupić mieszkanie za  6,6 tys. zł za mkw., z wykończeniem kuchni gratis. Bez promocji lokale kosztują ponad 7 tys. zł za mkw., a za wykończenie kuchni trzeba dodatkowo zapłacić – mówi Radosław Bieliński.

Firma Geo, Mieszkanie i Dom we wrocławskiej inwestycji Wietrzna proponuje w ramach promocji obniżki cen np. dwa pokoje, 48,2 mkw., przecenione z 359 na 263 tys. zł.

Z kolei J.W. Construction na lato ma dla klientów m.in. bony na sześć noclegów w hotelu Czarny Potok Resort & SPA w Krynicy. Proponuje też niższe ceny w niektórych projektach.

Rabaty wprowadziła również spółka Ronson. Np. na warszawskim osiedlu Verdis na Woli  do wzięcia są lokale czteropokojowe za 545–596 tys. zł, które wcześniej kosztowały 632–690 tys. zł.

Z kolei Atal w ramach letnich promocji proponuje m.in. bony zakupowe w wysokości 5 i 10 tys. zł do wykorzystania w Leroy Merlin lub MS Meble, ponadto komórki lokatorskie czy tarasy gratis czy obniżkę cen za miejsca postojowe. Np. w Atal Marina w Warszawie nabywcy mogą liczyć na wykończenie gratis, a na osiedlach Ligota Park w Katowicach i Zielony Żabiniec w Krakowie – na promocyjne ceny miejsc garażowych. W projekcie Lindego Park w Krakowie – na darmowe komórki lokatorskie.

Natomiast Robyg  proponuje klientom autorski program „Wsparcie na starcie" pozwalający zaoszczędzić na mieszkaniu do 40 tys. złotych.

masz pytanie, wyślij e-mail do autorki d.kaczynska@rp.pl

Promocje na wakacje

Wabiki stosowane przez deweloperów

źródło: Ober-Haus, deweloperzy

Szeroka oferta mieszkań i tymczasowy brak wsparcia finansowego ze strony państwa („Rodzina na swoim" wygasła z początkiem tego roku, a „Mieszkanie dla młodych"  ma wejść w życie w przyszłym roku)  wymusza na deweloperach wprowadzanie własnych  programów dopłat.

– Spółki, które chcą zapewnić sobie przewagę konkurencyjną na rynku i utrzymać dobry poziom sprzedaży, często podejmują się akcji promocyjnych. Do końca tego roku będzie pojawiać się dużo ofert specjalnych – tłumaczy Joanna Tomczyk, analityk redNet Consulting.

Pozostało 89% artykułu
Nieruchomości
Warszawa. Skanska sprzedała biurowiec P180 za 100 mln euro
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Nieruchomości
Rynek luksusowych nieruchomości ciągle rośnie. Rezydencja za 50 mln zł
Nieruchomości
Korona Legionowa na półmetku
Nieruchomości
Invesco Real Estate kupuje nowy hotel na Wyspie Spichrzów
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Nieruchomości
Trei wybuduje mieszkania w Milanówku. Osiedle na poprzemysłowym terenie