Reklama

USA i Kanada w 50 lat straciły 2,9 mld ptaków

Populacja ptaków w USA i Kanadzie od 1970 roku zmniejszyła się o 29 proc., czyli o ok. 2,9 mld ptaków - alarmują naukowcy.

Aktualizacja: 20.09.2019 06:42 Publikacja: 20.09.2019 05:23

USA i Kanada w 50 lat straciły 2,9 mld ptaków

Foto: stock.adobe.com

arb

Peter Marra, dyrektor Inicjatywy Środowiskowej na Uniwersytecie Georgetown i współautor badania, którego wyniki opublikowano w magazynie "Science" podkreśla, że za spadek populacji ptaków należy winić ludzi - przyczyniają się do tego takie czynniki jak zmniejszanie się naturalnego środowiska życia ptaków, szerokie stosowanie środków chemicznych w rolnictwie, które zabijają owady stanowiące ważny składnik diety wielu ptaków, a nawet zabijanie ptaków przez domowe koty.

Marra zwraca uwagę, że ustalenia jego zespołu w sprawie spadku populacji ptaków są kolejnym dowodem na to, że przeżywamy obecnie poważny ekologiczny kryzys. - Ptaki są wskaźnikami zdrowego środowiska, kanarkami w kopalni węgla i dziś mówią nam, że musimy podjąć działania, które mają zagwarantować, iż Ziemia nadal będzie stwarzać warunki do istnienia na niej życia - podkreśla.

Tylko 19 zł miesięcznie przez cały rok.

Bądź na bieżąco. Czytaj sprawdzone treści od Rzeczpospolitej. Polityka, wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia i psychologia.

Treści, którym możesz zaufać.

Reklama
Materiał Partnera
Zegar biologiczny. Co naprawdę decyduje o naszej produktywności?
Materiał Promocyjny
W poszukiwaniu nowego pokolenia prezesów: dlaczego warto dbać o MŚP
Nauka
Jak urozmaicić spacery i biegi? Eksperci mają niecodzienny pomysł. „Zaczynać powoli”
Materiał Partnera
Język natury. Źródła jako świadkowie zmian klimatu i działalności człowieka
Materiał Partnera
Od nikotyny po alzheimera. Nowy model receptorów może zmienić badania nad mózgiem
Materiał Promocyjny
Stacje ładowania dla ciężarówek pilnie potrzebne
Materiał Partnera
Pierwszy kryzys gospodarczy w Polsce. Co zbudowało i pogrzebało państwo Piastów?
Materiał Promocyjny
Prawnik 4.0 – AI, LegalTech, dane w codziennej praktyce
Reklama
Reklama