Reklama
Rozwiń
Reklama

E-sportem i grami pasjonuje się już co dziesiąty Polak

Choć sprzedaż komputerów zniżkuje – w 2017 r. zmalała o 3 proc. – o kryzysie nie ma mowy. Branżę napędza popyt na drogie urządzenia do cyfrowej rozrywki: w Polsce od pięciu lat rośnie średnio o 22 proc. rocznie.

Aktualizacja: 06.03.2018 06:03 Publikacja: 05.03.2018 20:00

E-sportem i grami pasjonuje się już co dziesiąty Polak

Foto: Adobe Stock

To już boom: rośnie nie tylko sprzedaż gier wideo (w styczniu na świecie wyniosła 8,9 mld dol.), ale również specjalistycznego sprzętu do takiej zabawy. Choć według IDC w 2017 r. zainteresowanie pecetami na świecie stopniało kolejny rok z rzędu o blisko 8 mln sztuk (prawie 3 proc.), to w sektorze komputerów gamingowych, czyli służących do gry, widać imponujący wzrost.

Gry również stoją za fenomenem e-sportu, który popularnością prześciga wiele tradycyjnych dyscyplin. Transmisje z turniejów, na których mierzą się profesjonalne drużyny graczy, już dziś na świecie ogląda nawet ponad 200 mln ludzi, a za trzy lata liczba widzów przekroczy 550 mln.

Pozostało jeszcze 89% artykułu

RP.PL i The New York Times w pakiecie za 199zł!

Kup roczną subskrypcję w promocji Black Month - duet idealny i korzystaj podwójnie!

Zyskujesz:

- Roczny dostęp do The New York Times, w tym do- News, Games, Cooking, Audio, Wirecutter i The Athletic.

- RP.PL- twoje rzetelne i obiektywne źródło najważniejszych informacji z Polski i świata z dodatkową weekendową porcją błyskotliwych tekstów, wnikliwych analiz i inspirujących rozmów w ramach magazynu PLUS MINUS.

Reklama
Media
Media lokalne wobec algorytmów i fake newsów
Materiał Promocyjny
Aneta Grzegorzewska, Gedeon Richter: Leki generyczne też mogą być innowacyjne
Media
Spotify zaskakuje wynikami. Zysk operacyjny wyższy niż przewidywano
Media
Pełny dostęp do wiedzy, analiz i prognoz rynkowych tylko z „Parkietem”
Media
Już nie telewizja jest najważniejszym nośnikiem reklam dla sklepów. Duża zmiana
Materiał Promocyjny
Osiedle Zdrój – zielona inwestycja w sercu Milanówka i… Polski
Media
PSPR Day 2025: Przyszłość komunikacji w erze sztucznej inteligencji
Reklama
Reklama