E-sportem i grami pasjonuje się już co dziesiąty Polak

Choć sprzedaż komputerów zniżkuje – w 2017 r. zmalała o 3 proc. – o kryzysie nie ma mowy. Branżę napędza popyt na drogie urządzenia do cyfrowej rozrywki: w Polsce od pięciu lat rośnie średnio o 22 proc. rocznie.

Aktualizacja: 06.03.2018 06:03 Publikacja: 05.03.2018 20:00

E-sportem i grami pasjonuje się już co dziesiąty Polak

Foto: Adobe Stock

To już boom: rośnie nie tylko sprzedaż gier wideo (w styczniu na świecie wyniosła 8,9 mld dol.), ale również specjalistycznego sprzętu do takiej zabawy. Choć według IDC w 2017 r. zainteresowanie pecetami na świecie stopniało kolejny rok z rzędu o blisko 8 mln sztuk (prawie 3 proc.), to w sektorze komputerów gamingowych, czyli służących do gry, widać imponujący wzrost.

Gry również stoją za fenomenem e-sportu, który popularnością prześciga wiele tradycyjnych dyscyplin. Transmisje z turniejów, na których mierzą się profesjonalne drużyny graczy, już dziś na świecie ogląda nawet ponad 200 mln ludzi, a za trzy lata liczba widzów przekroczy 550 mln.

Pozostało 89% artykułu

Teraz 4 zł za tydzień dostępu do rp.pl!

Kontynuuj czytanie tego artykułu w ramach subskrypcji rp.pl

Na bieżąco o tym, co ważne w kraju i na świecie. Rzetelne informacje, różne perspektywy, komentarze i opinie. Artykuły z Rzeczpospolitej i wydania magazynowego Plus Minus.

Media
Nowy „Plus Minus”: 20 lat Polski w UE. Dobrze wyszło (tylko teraz nie wychodźmy!)
Media
Unia Europejska i USA celują w TikToka. Chiński gigant uzależnia użytkowników
Media
Wybory samorządowe na celowniku AI. Polska znalazła się na czarnej liście
Media
Telewizje zarobią na streamingu. Platformy wchodzą na rynek reklamy
Media
Koniec ekspansji platform streamingowych? Netflix ukryje dane